- Meddelanden
- 375
- Mottagna reaktioner
- 120
- Poäng
- 307
Kan också tillägga att när det är försvårande omständigheter som i det här fallet så har dom ingen rätt att begära ut dröjsmålsränta. Det finns ingen konkursförvaltare, omöjligt att få svar från företaget på mail, telefon, post, inga utskickade fakturor eller information om hur man ska betala, inget är heller skickat till KFM.. Känns bara som att bolaget la ner och struntade i allt..
Jag är ingen jurist men har pratat med flera angående detta och fått samma svar. Går det inte att betala fakturan så ska man inte betala någon ränta. Är ju bra att veta om det skulle bli en tvist att alla som har lån där kan gå ihop.
tack för info är med skyldig dom 2500 kr sen i mars på detta året. man blir ju rädd om det ska dröja och inget svar hörs. tänker också så dom inte skickar en räckning nästa år på 50.000 kr upp till 100.000 kr
jag skickar gärna kontaktuppgifter på mail till er som vill ha dom. Mailen verkar vara till ett helt annat företag så jag vet hur sugen hon är på att den ska ligga öppen på ett forum. Hon sa att hon endast jobbar med ärenden som rör lånalåna en dag/veckan så kan dröja lite att få svar. Man kanske ska sadla om nu och bli dektetiv