Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lånalåna/Sett Finans vad kan hända?

Tack, men hur kan man få reda på summa och så?

Du betalar in senaste fakturan du fått. Betalningen ska ske till Länsstyrelsen om jag uppfattat det rätt. Sedan har bolaget du lånat av några veckor på sig att återkomma till Länsstyrelsen.

Hittade ett gammalt Mail från juli där jag fick förslag på avbetalning 3 gånger 1092kr och att jag skulle få hem papper att signera samt börja betala i slutet av augusti 2018.
Fick aldrig papper hem och inget svar på Mail efter det.

Vad tycker ni jag ska göra?

1.Ska jag betala in summan 1092 gånger 3 till taptum finans / sett finance med ärendenummer jag har.

2. Ska jag betala summan 1092 gånger 3 till Länstyrelsen?

3. Vänta lite till?

Senast ändrad:
Hittade ett gammalt Mail från juli där jag fick förslag på avbetalning 3 gånger 1092kr och att jag skulle få hem papper att signera samt börja betala i slutet av augusti 2018.
Fick aldrig papper hem och inget svar på Mail efter det.

Vad tycker ni jag ska göra?

1.Ska jag betala in summan 1092 gånger 3 till taptum finans / sett finance med ärendenummer jag har.

2. Ska jag betala summan 1092 gånger 3 till Länstyrelsen?

3. Vänta lite till?

Jag tycker att du ska ringa till Länsstyrelsen imorgon. Dom vet nog bäst!

Har inte hört något ang lånet hos lånalåna / taptum finans / sett finans än.

Vad innebär konkurs i sånna här fall?

Verkar vara ROSENGRENS ADV.BYRÅ i Göteborg som fått uppdraget att reda ut allt.

Hej, skapade ett konto endast för denna tråd. Har också en obetald faktura hos lånalåna men har nu fått kontakt med en gammal ägare efter många sökningar på google... =) Väntar nu samtal från en person som jobbat på företaget som ska förklara hur man går till väga för att betala en gammal skuld. Återkommer när jag vet mer! Har också pratat med Rosengrens ADV byrå och dom hade inget ärende som rör lånalåna. Är det någon som hört något annat så får ni gärna uppdatera :)

Kan också tillägga att när det är försvårande omständigheter som i det här fallet så har dom ingen rätt att begära ut dröjsmålsränta. Det finns ingen konkursförvaltare, omöjligt att få svar från företaget på mail, telefon, post, inga utskickade fakturor eller information om hur man ska betala, inget är heller skickat till KFM.. Känns bara som att bolaget la ner och struntade i allt..
Jag är ingen jurist men har pratat med flera angående detta och fått samma svar. Går det inte att betala fakturan så ska man inte betala någon ränta. Är ju bra att veta om det skulle bli en tvist att alla som har lån där kan gå ihop.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp