Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låna av arbetsgivare med löneutmätning?

Alltså är det så att de handlar om 500-1000kr i månaden ett tag så är jag helt fine med det, kan ganska enkelt komma upp i 10-20h övertid per månad

Jag sätter mig och snackar med den 'snällare' chefen imorgon och uppdaterar om någon är intresserad av att veta hur det gick
Lycka till och hoppas det löser sig för dig på ett eller annat vis.

Liten smyguppdatering såhär på kvällskvisten, var precis hos hyrestagaren som ska hyra ut lägenheten till oss i andra hand, 1 hus ifrån där vi bor nu, 2000kr lägre i hyra, ville dock ha 2 månads depositionen som jag befarade vilket är varför jag typ förberett mig på detta. Kontrakt påskrivet men löser inte jobbet något för mig med pengar så kan jag nog riva det kontraktet, kommer vara fullt omöjligt för oss att pröjsa 3 hyror på samma månad.
Räknat lite mer på det nu med facit i hand och kommer att behöva 15.000kr för att få ihop detta, känns ju inte som att det skulle vara något problem att få i förskott med en lite längre avbetalningsplan, inga monster summor direkt. Men vad vet jag dom kanske är fullt emot sånt. Skulle det inte lösa sig på den fronten får jag nästan säga upp mig på plats för att få ut mina 15 intjänade semesterdagar och börja paniksöka nya jobb.

Liten smyguppdatering såhär på kvällskvisten, var precis hos hyrestagaren som ska hyra ut lägenheten till oss i andra hand, 1 hus ifrån där vi bor nu, 2000kr lägre i hyra, ville dock ha 2 månads depositionen som jag befarade vilket är varför jag typ förberett mig på detta. Kontrakt påskrivet men löser inte jobbet något för mig med pengar så kan jag nog riva det kontraktet, kommer vara fullt omöjligt för oss att pröjsa 3 hyror på samma månad.
Räknat lite mer på det nu med facit i hand och kommer att behöva 15.000kr för att få ihop detta, känns ju inte som att det skulle vara något problem att få i förskott med en lite längre avbetalningsplan, inga monster summor direkt. Men vad vet jag dom kanske är fullt emot sånt. Skulle det inte lösa sig på den fronten får jag nästan säga upp mig på plats för att få ut mina 15 intjänade semesterdagar och börja paniksöka nya jobb.
Du bör nog ha ett nytt jobb innan Du säger upp dig, kan bli en lite knivig situation annars gissar jag. Säga upp sig för att få sparade semesterdagar utbetalda, och sen eventuellt stå utan jobb och lön verkar inte så bra.

Du bör nog ha ett nytt jobb innan Du säger upp dig, kan bli en lite knivig situation annars gissar jag. Säga upp sig för att få sparade semesterdagar utbetalda, och sen eventuellt stå utan jobb och lön verkar inte så bra.
Intjänade semestern lär inte betalas ut förens nästa månad ändå. Så det kommer nog inte lösa problemet för TS om det nu är så akut.

Godmorgon.
Satte mig och pratade med den 'snällare' chefen, han sa att det måste tas med den andra chefen, vdn för bolaget.
Gick in på hans kontor och sa att jag behövde hjälp och förklarade situationen. Han sa direkt att vi hjälper dig vi löser det inga problem. Han skulle höra av sig imorgon och kolla mer på det för att få fram ett bra upplägg, frågade om 15.000
Verkar som att det kommer lösa sig

Nej, det ska dras av förbehållsbeloppet
Ja något annat vill man nog inte. Det ökar väl chansen/risken för maxbeslut i framtiden istället.
Tycker det är märkligt att folk motarbetar kfm så mycket.
Äg dina misstag och försök göra rätt för dig åtminstone.

Ja något annat vill man nog inte. Det ökar väl chansen/risken för maxbeslut i framtiden istället.
Tycker det är märkligt att folk motarbetar kfm så mycket.
Äg dina misstag och försök göra rätt för dig åtminstone.
Många inklusive mig själv har skuld såpass hög med räntor att den är helt omöjlig att betala av, min skuldprognos säger att min skuld ökat med 50.000kr om 10 år, inte så konstigt att man försöker vända på varenda krona då

Nej, det ska dras av förbehållsbeloppet
Chefen var lite kluven över vad fogden skulle säga om detta och då sa jag att det får ju dras från förbehållsbeloppet, har ju inget med fogden att göra då och påverkar heller inte utmätningen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp