Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Låna av arbetsgivare med löneutmätning?

Chefen var lite kluven över vad fogden skulle säga om detta och då sa jag att det får ju dras från förbehållsbeloppet, har ju inget med fogden att göra då och påverkar heller inte utmätningen
Jag gjorde så under löneutmätning. Det var inga problem. KFM fick inte mindre för det, precis som du skriver.

Många inklusive mig själv har skuld såpass hög med räntor att den är helt omöjlig att betala av, min skuldprognos säger att min skuld ökat med 50.000kr om 10 år, inte så konstigt att man försöker vända på varenda krona då
Min prognos säger att jag ska ha ökat med 3 miljoner om 10 år. Så du är inte ensam...

Hur fan då? När ska du söka om sanering?
Jag har sökt. Fick avslag pga skälighet där förutsättningarna blir annorlunda nästa år så jag har en ny ansökan inne som kommer behandlas innan sommaren med dagens väntetider.

Då var de uppdaterings dags, chefen ringde precis och påstår att han inte får igenom förskottet, att det inte går. Så blir inga 15000 av jobbet och 4 dagar kvar tills inflytt påskrivet kontrakt tillbaks på ruta 1, livet är hopplöst ibland

Då var de uppdaterings dags, chefen ringde precis och påstår att han inte får igenom förskottet, att det inte går. Så blir inga 15000 av jobbet och 4 dagar kvar tills inflytt påskrivet kontrakt tillbaks på ruta 1, livet är hopplöst ibland

Sa han varför?

Nja inget som lät som en genuin anledning, påstår att hans vd säger att dom inte håller på med sånt, men vi har en f.d kollega som jag vet om tog förskott ett ex antal gånger. Dags att söka nytt jobb :)

Fast det är inte något en arbetsgivare är skyldig att göra. Det är ingen rättighet man har som arbetstagare att få förskott på lönen.

Fast det är inte något en arbetsgivare är skyldig att göra. Det är ingen rättighet man har som arbetstagare att få förskott på lönen.
Självklart är det så, men om en 5års anställd behöver 15k och inte kan få det på något annat sätt och mer eller mindre hamnar på gatan utan dom så känner jag rent spontant att jag inte vill arbeta för en arbetsgivare som hellre har hemlösa anställda än att hjälpa sina anställda. Företaget har en lång historik av att inte bry sig om sin personal och här fick jag ju det på svart och vitt.

Självklart är det så, men om en 5års anställd behöver 15k och inte kan få det på något annat sätt och mer eller mindre hamnar på gatan utan dom så känner jag rent spontant att jag inte vill arbeta för en arbetsgivare som hellre har hemlösa anställda än att hjälpa sina anställda. Företaget har en lång historik av att inte bry sig om sin personal och här fick jag ju det på svart och vitt.
Men det är ju väldigt långt utanför deras åtaganden som arbetsgivare och med komplikationen att det är en löneutmätning inblandad gör det ju inte lättare på något sätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp