Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lättast att få billån?

Tack för infon! Då inväntar jag min nya årsinkomst, hinner få bort några FF och minska mitt blancolån då :) Hur högt blanco hade du?

Just då hade jag 330t i årsinkomst och runt 350 i blanco fördelat och på ett blanco och två kreditkort. 20+ förfrågningar så var ju kanske inte jättekonstigt ändå. Dock fixade säljaren att jag fick leasa ändå med en ”medlånstagare” via DNB bank och inte Volvia finans. Fungerar lika bra det bara att jag inte står själv på den.

Jag har sett fall där volvofinans har beviljat billån på personer som haft pågående löneutmätning.

Men vad är grejen,
Är inte bilen säkerhet, då borde väl i princip alla med fast jobb och utan anmärkning kunna få köpa?

Sen norreborre att du blev nekad av Volvia med ändå "någorlunda" normala 350.000 i blanco och en fast jobb är också märkligt av dom.

Men vad är grejen,
Är inte bilen säkerhet, då borde väl i princip alla med fast jobb och utan anmärkning kunna få köpa?

Sen norreborre att du blev nekad av Volvia med ändå "någorlunda" normala 350.000 i blanco och en fast jobb är också märkligt av dom.

Ingen expert på ämnet men det har nog lite att göra med vilken bil och i vilken prisklass man köper, en sprillans ny kan ju i princip sjunka 100 papp bara den kör ut från fabriken = opålitlig pant, men en halvgammal pålitlig Volvo för mindre summa ligger relativt stabil i värde. Köpte själv en 2013 förra året och enligt blocket (jämförelse med liknande) är det värd cirka 30 tusen mindre nu än vad jag köpte den dör. Rätt ok värdeminskning på ett år kan jag tycka

Nu är det inte ofta man har återtagningar, men jag har för mig att en bil kan vara beneficium, den behövs till och från arbetet, och då kommer den inte återtas av kfm. Det kräver dock att bilen inte är värd så mycket. Så en billig bil, även om den inte går ner just något i värde, kan vara en dålig säkerhet

Just bil kommer man väl jävligt enkelt undan, man låter den stå på polare/frun/mannen/Dottern/farsan...

Jag kan säga i mitt yrke, försäkringsbranschen, där vågar jag påstå att 30 om inte 35% av alla bilar jag försäkrar med största sannolikhet INTE har samma ägare som primär förare. Det är å andra sidan knappast olagligt.

Men har du en bil för 100-150.000 som är betalad och din så står den nog inte på "dig" om du har skulder hos KFM.
Ser fenomenet dagligen.

Just bil kommer man väl jävligt enkelt undan, man låter den stå på polare/frun/mannen/Dottern/farsan...

Jag kan säga i mitt yrke, försäkringsbranschen, där vågar jag påstå att 30 om inte 35% av alla bilar jag försäkrar med största sannolikhet INTE har samma ägare som primär förare. Det är å andra sidan knappast olagligt.

Men har du en bil för 100-150.000 som är betalad och din så står den nog inte på "dig" om du har skulder hos KFM.
Ser fenomenet dagligen.

Att bilen står skriven på någon annan är inget hinder för utmätning.

Har haft uppfattning att det är precis lika svårt/lätt att få igenom en 50.000kr bil som en ny 300.000kr bil, verkar nästan lättare med den nya( blivit några bilköp genom åren). Kanske för att det är lättare och räkna fasta kostnader vet ej? Sen kanske jag inbillar mig men de största märkena med egna finansbolag kanske har lättare att få en gämn ström av bra kunder att välja utav medans de mindre mer får kämpa för att överleva? Bara en tanke som slagit mig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp