Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lättast att få billån?

Väcker liv i min gamla tråd, ansökte om lånelöfte till bil på MyLoan. Sökte på 100k samt angav att jag kunde betala 25k själv. Efter halva dagen ringde de upp och lät meddela att de kan ge mig lånet om jag har en medsökande. Tillbaka till ruta ett alltså. Någon som har färsk info om VW finans? Kan man låna via dem även till deras begagnade bilar eller är det enbart nya?

Varför gör du inte en ansökan på Lendo bara?
8% i UC är inte perfekt men det är inte kaos heller.

Väcker liv i min gamla tråd, ansökte om lånelöfte till bil på MyLoan. Sökte på 100k samt angav att jag kunde betala 25k själv. Efter halva dagen ringde de upp och lät meddela att de kan ge mig lånet om jag har en medsökande. Tillbaka till ruta ett alltså. Någon som har färsk info om VW finans? Kan man låna via dem även till deras begagnade bilar eller är det enbart nya?

Samtliga billåneinstitut lånar ut till såväl nytt som begagnat. Kanske finns något undantag, tänker spontant på dacia som jag fått för mig har lite tveksam andrahandsmarknad.

Du har en rejäl handpenning i form av inbytesbil. I och med att nya bilen blir ”pant” för banken samt att du kanske belånar upp till 50% av vad nya bilen är värd så bör man kanske som bank kunna förbise kredithistoria.

Bästa tipset skulle dock vara att byta in din gamla bil med något likvärdigt så du slipper nya lån och UC (dvs en 80.000 kr bil-ish) finns schyssta pålitliga bilar i den prisklassen och SU slipper belasta din ekonomi

Ang Volvofinans, vilken upplysning tar dom? Är det UC som gäller där?

Billån är lätt! Har fått igenom med 40 i uc risk, handlar mycket om bilhandlaren i fråga då det automatiskt nekar vid för hög risk. Lättaste är om man har befintligt lån och lägger nya bilen på samma bolag( även om handlaren inte i vanliga fall samarbetar med dem). Det som kanske kan bli lite knepigt är om man har hög risk i uc och inte något positivt att visa så som bättre inkomst eller dylikt, har man något bra att visa upp i förhållande till ens uc eller om man är nuvarande kund så brukar en bra säljare löser det.

Enda jag hört som tar bisnode ist för uc är VW finans, och Bmw, dock gällde det privatleasing så vet ej ang billån

Billån är lätt! Har fått igenom med 40 i uc risk, handlar mycket om bilhandlaren i fråga då det automatiskt nekar vid för hög risk. Lättaste är om man har befintligt lån och lägger nya bilen på samma bolag( även om handlaren inte i vanliga fall samarbetar med dem). Det som kanske kan bli lite knepigt är om man har hög risk i uc och inte något positivt att visa så som bättre inkomst eller dylikt, har man något bra att visa upp i förhållande till ens uc eller om man är nuvarande kund så brukar en bra säljare löser det.

Jag får nog vänta ut en uppdatering av årsinkomsten på UC. Har i dagsläget 6FF, 1.6% i risk, ett blancolån och en kortkredit. Taxerad inkomst kring 70.000. (studerade) I juni när årsinkomsten uppdateras kommer jag ligga på 280.000kr, typ 3FF. Borde väl gå att lösa billån med det tycker jag :D

Enligt min erfarenhet är det inga problem i det läget, du skulle bara få visa lönespecar via mejl till säljaren på plats och ev anställningsbevis som bevis utav den nya lönen, förutsatt att säljaren vill sälja och ringer upp finansbolaget vilket de borde göra. Men samtidigt inte långt kvar till juni:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp