Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden ringde.

Jag har funderat lite på skuldsanering. Vet dock inte om det kommer gå vägen ? Vad har de för krav? Har ca 315000:- i skuld , tjänar drygt 350000:- om året. Inga barn osv . Jag fick släppa allt när jag gick isär med exet , stod på princip allt. Hur funkar allt med ränta ? Den största skulden jag har där är på ca 110000 och den har det inte begärts ränta på . Men har en del småskulder , kan man på ngt sätt få dem å avskriva ränta å dra tillbaka från KF? Jag är ganska nollställd när det gäller detta & jag har inte orkat ta tag i det. Låter ganska kasst men ger sån ångest.

Jag har funderat lite på skuldsanering. Vet dock inte om det kommer gå vägen ? Vad har de för krav? Har ca 315000:- i skuld , tjänar drygt 350000:- om året. Inga barn osv . Jag fick släppa allt när jag gick isär med exet , stod på princip allt. Hur funkar allt med ränta ? Den största skulden jag har där är på ca 110000 och den har det inte begärts ränta på . Men har en del småskulder , kan man på ngt sätt få dem å avskriva ränta å dra tillbaka från KF? Jag är ganska nollställd när det gäller detta & jag har inte orkat ta tag i det. Låter ganska kasst men ger sån ångest.

Det är bara att ringa och fråga om dom kan frysa eller stryka ränta och återta målen från kf.

Jag skulle säga med ett höftskott att dina skulder inte är nog stora för att det ska vara aktuellt med skuldsanering

Tack så jättemycket för svaret! Vårt samtal idag tog knappt 5 minuter. Han frågade om jag fortfarande har samma lön, jag sa att kfm redan räknat ut hur mkt jag ska betala i utmätning och att jag taxerade mer 2016 då jag tog alla lediga pass som fanns men nu kan jag inte det mer, då personal anställts och min kropp orkar inte mer och jag vill ju träffa mina barn också. Men att även lönen skiftar varje månad pga OB-tillägget.

Jag hoppas verkligen på ett positivt besked i nästa vecka! Han skulle som sagt ringa då och ge besked om det går vidare eller inte
En helt annan fråga men ställer den ändå. Jag har blivit uppringd från okänt nummer i flera veckor och har inte svarat. Ibland lämnar dom meddelande då det är en skuld det gäller som jag ska släppe eftersom jag sökt skuldsanering och borde få första besked nu i april. Ringde dom från skyddat nummer när dom ringde dig? Tänkte så jag inte undviker att svara och så är det kronofogden som söker mig, det kan ju bli lite dumt . Har tänkt att det är samma bolag som ringer hela tiden och jag vill inte prata med dom.

En helt annan fråga men ställer den ändå. Jag har blivit uppringd från okänt nummer i flera veckor och har inte svarat. Ibland lämnar dom meddelande då det är en skuld det gäller som jag ska släppe eftersom jag sökt skuldsanering och borde få första besked nu i april. Ringde dom från skyddat nummer när dom ringde dig? Tänkte så jag inte undviker att svara och så är det kronofogden som söker mig, det kan ju bli lite dumt . Har tänkt att det är samma bolag som ringer hela tiden och jag vill inte prata med dom.

Till mig ringde han från 010- nummer. Kanske kan vara olika, men det har för mig alltid varit 010 när dom ringt tidigare också.
Är det någon annan som ringer när du svarar så kan du ju bara lägga på.

Till mig ringde han från 010- nummer. Kanske kan vara olika, men det har för mig alltid varit 010 när dom ringt tidigare också.
Är det någon annan som ringer när du svarar så kan du ju bara lägga på.
Tack för svar ❤️ Tror att det är ett bolag som jagar mig, några envisa som vägrar släppa till kronofogden fast jag inte betalat sen december

Ä
Tack för svar ?? Tror att det är ett bolag som jagar mig, några envisa som vägrar släppa till kronofogden fast jag inte betalat sen december
Är det Onea. Ringer från hemligt nr och skitjobbiga. Fast man har bestämt på mail fortsätter de ringa

Börjar få lite ångest! När handläggaren pratade med mig i förra veckan så sa han att han skulle kolla och räkna lite och sen återkomma till mig "i nästa vecka". Nu är det fredag imorrn och ingen har ringt heller.. Tror att det inte bådar gott.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp