Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden ringde.

Jag hade det också så med årsinkomsten. Tjänade mindre första åren med löneutmätning, sen gjorde de ny kontroll på inkomsten året efter jag hade jobbat som en galning. Då delades den årsinkomsten på 12 månader fast det egentligen inte stämde (lönekontoret gjorde det inte jag., men se går efter lönekontorets uppgifter). Så de ville dra 9600 istället för 4000 i månaden. Jag fick ju alltid mitt förbehållsbelopp men kfm fick aldrig 9600 max 5000 kr. Eftersom jag då inte jobbade som en galning.

Kan jag på något vis säga till dom att jag inte tjänar 28000:- i månaden? Min grundlön ligger ju på 23000:- det andra är ju ob . Så jag tänkte om jag kan få dom till att jag tjänsr ca 24500:- i månaden? Eller kommer dom va stenhårda? Men min hyra har höjts , resor till å från arbete , vad kan jag mee göra avdrag för? Hur lång tid tar det innan den nya utmätningen kommer igång? Med den nya summan?

Kommer igång efter rn månad eller två.
Du kan inte bestämma om det ska vara ett maxbeslut eller fast summa. Är inkomsten hemskt varierande kan det bli maxbeslut

Vad kan man göra avdrag för i löneutmätning?
Sjukkostnsder barnomsorgskostnader kostnader för resor till och från jobbet boendekostnader. Sen finns det lite annat men det beror på.

Jag har glutenfri kost så jag fick behålla 2 kr mer per dag.
Sen linser på autogiro 229.
Jag får behålla 1800 efter de mätt ut på min lön. Yeh!!!

Senast ändrad:
Kapar tråden.. Jag har utmätning på lön och ca 850 000 i skuld. Har ansökt om skuldsanering. Idag ringde handläggaren och ställde lite frågor om nya skulder uppkommit, hur jag jobbar osv. Jag svarade att inga nya har tillkommit och att jag aldrig mer ska söka sånt skit. Han sa bara: "bra, bra" om allt. Sen att han ska höra av sig i nästa vecka. Nu är jag supernervös för beskedet! Jag har betalat av varje månad. Jobbade innan bara 58% och bytte sen jobb till 100% för att beta av snabbare. Det sa jag till honom och att jag nu fått lite signaler av läkaren om utbrändhet men att jag absolut inte kommer sjukskriva mig, har 2 barn och gör 100% hemma också. Att jag även försöker ta alla lediga pass för att kunna betala av. Att jag sålt det som går att sälja osv. Vilket är sant

Vad ringer dom för egentligen? Är det för att räkna på skulderna eller för att neka? Ja, jag vet att ni inte är tankeläsare men är supernervös!

Kapar tråden.. Jag har utmätning på lön och ca 850 000 i skuld. Har ansökt om skuldsanering. Idag ringde handläggaren och ställde lite frågor om nya skulder uppkommit, hur jag jobbar osv. Jag svarade att inga nya har tillkommit och att jag aldrig mer ska söka sånt skit. Han sa bara: "bra, bra" om allt. Sen att han ska höra av sig i nästa vecka. Nu är jag supernervös för beskedet! Jag har betalat av varje månad. Jobbade innan bara 58% och bytte sen jobb till 100% för att beta av snabbare. Det sa jag till honom och att jag nu fått lite signaler av läkaren om utbrändhet men att jag absolut inte kommer sjukskriva mig, har 2 barn och gör 100% hemma också. Att jag även försöker ta alla lediga pass för att kunna betala av. Att jag sålt det som går att sälja osv. Vilket är sant

Vad ringer dom för egentligen? Är det för att räkna på skulderna eller för att neka? Ja, jag vet att ni inte är tankeläsare men är supernervös!
Jag tror inte att du har något att oroa dej för. Har själv många gånger pratat med KFM både när jag ringt själv och när de ringt, tycker att jag fått bra kontakt och får bra råd av dem. Eftersom man ska skriva ett personligt brev vid ansökan av skuldsanering om hur man hamnat i skuldfällan, så finns det en subjektiv del av bedömningen vem som får skuldsanering. Det är kanske svårt att förmedla allt i skrift, så de vill kanske också ha ett personligt samtal via telefon, vilket är positivt, det är lättare att tala för sin sak än att skriva. Lycka till med skuldsaneringen!

Jag tror inte att du har något att oroa dej för. Har själv många gånger pratat med KFM både när jag ringt själv och när de ringt, tycker att jag fått bra kontakt och får bra råd av dem. Eftersom man ska skriva ett personligt brev vid ansökan av skuldsanering om hur man hamnat i skuldfällan, så finns det en subjektiv del av bedömningen vem som får skuldsanering. Det är kanske svårt att förmedla allt i skrift, så de vill kanske också ha ett personligt samtal via telefon, vilket är positivt, det är lättare att tala för sin sak än att skriva. Lycka till med skuldsaneringen!

Tack så jättemycket för svaret! Vårt samtal idag tog knappt 5 minuter. Han frågade om jag fortfarande har samma lön, jag sa att kfm redan räknat ut hur mkt jag ska betala i utmätning och att jag taxerade mer 2016 då jag tog alla lediga pass som fanns men nu kan jag inte det mer, då personal anställts och min kropp orkar inte mer och jag vill ju träffa mina barn också. Men att även lönen skiftar varje månad pga OB-tillägget.

Jag hoppas verkligen på ett positivt besked i nästa vecka! Han skulle som sagt ringa då och ge besked om det går vidare eller inte

Just det! Han sa innan han la på att han tydligen ska "räkna lite på det". Vad är det han ska räkna på? 100 frågor går runt i huvudet och man analyserar allt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp