Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogde delgivningsman

Men får man inte ens byta till en billigare lägenhet? Det borde vara självklart tycker jag....annat är det ju om man vill byta till dyrare ....Jag har en trea mitt i stan på 7000kr men har en son boende hos mej , vi skulle klara oss på en 2:a och dessa ligger på ca 6000kr....Jaja vi får se hur allt går med allt....på nå vis ska det nog fixa sig...Inkassobolaget som skickade till kfm gjorde det direkt..missade 2 bet sen va det kört tydligen...vi får vara glada att vi har hyreskontrakt iallafall :)
Tyvärr ingen hyresvärd som accepterar anmärkningar. Som du säger man får vara glad att man har ett kontrakt.

Du får ju alltid betala lite när du vill, så för sent är det ju inte, men efter 2 maj kan man påbörja utredning för löneutmätning. Redogörelse kommer skickas ut. Svarar du inte på den går man på gamla uppgifter alternativt schablomuppgifter och beslutat om löneutmätning utifrån det.
Lasse, vad tror du om en hyra på 8200kr? Det är en tvåa och jag är ensamstående. Staden är uppsala om det spelar nån roll.

Tyvärr ingen hyresvärd som accepterar anmärkningar. Som du säger man får vara glad att man har ett kontrakt.
Nähee är det så :( jag trodde jag kunde få byta till en billigare lägenhet så jag kunde betala mer på utmätningen..Tji fick jag igen..

Lasse, vad tror du om en hyra på 8200kr? Det är en tvåa och jag är ensamstående. Staden är uppsala om det spelar nån roll.

I vilket sammanhang? Om hyran är ok för löneutmätning?

Men får man inte ens byta till en billigare lägenhet? Det borde vara självklart tycker jag....annat är det ju om man vill byta till dyrare ....Jag har en trea mitt i stan på 7000kr men har en son boende hos mej , vi skulle klara oss på en 2:a och dessa ligger på ca 6000kr....Jaja vi får se hur allt går med allt....på nå vis ska det nog fixa sig...Inkassobolaget som skickade till kfm gjorde det direkt..missade 2 bet sen va det kört tydligen...vi får vara glada att vi har hyreskontrakt iallafall :)

Det kan bli svårt att få byta lgh med betalningsanmärkningar speciellt eftersom det nu kommer bli väldigt många allteftersom fler bolag lämnar över Dina skulder till KF, men om Du ringer Din nuvarande hyresvärd och hör med dom direkt om att vilja byta till en mindre lägenhet inom deras bestånd, så borde inte en ny kreditupplysning tas.
Vi gör det inte så länge hyror har inkommit som de ska, inga störningar och lägenheten Du vill ha, har en lägre hyra än befintlig !

Nej det hade jag inte :( men jag ringer på Måndag..
Ja gör det. Kan vara skönt att försöka undvika kronofogden så länge du kan. Jag tycker det känns bättre att fortsätta deala med inkassobolagen och bestämma över sin egna lön så länge det går. Ge inte upp!

Ja gör det. Kan vara skönt att försöka undvika kronofogden så länge du kan. Jag tycker det känns bättre att fortsätta deala med inkassobolagen och bestämma över sin egna lön så länge det går. Ge inte upp!
Det beror väl helt klart på hur stora skulder du har? Inkassobolagen tänker bara på sig själva, inte att man har 20-30 ytterligare lån/krediter.
För mig var det en befrielse med löneutmätning... visst är det jobbigt med jag vet att jag snart är skuldfri, det hade jag aldrig vatt utan löneutmätning!

Nej det kommer ingen påminnelse
Skickar du inte in något går kronofogden på ev tidigare lämnade uppgifter eller på det dom de kan få fram vilket kan bli sämre för dig
Jag har inga tidigare inkomst utg hos kfm så om jag inte ringer den 2/5 då typ gissar de min inkomst o mina utgifter, hyra mm?

Jag har inga tidigare inkomst utg hos kfm så om jag inte ringer den 2/5 då typ gissar de min inkomst o mina utgifter, hyra mm?
Nej dom gissar inte, dom ringer din arbetsgivare och kollar din lön. Sen blir det väl nån schablon av hyra osv...
Kan bli väldigt fel så lämna in dina uppgifter om du fått papper om det :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp