Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogde delgivningsman

Ok men är det någon idé att ringa företaget på Måndag då? Jag har sett att något 018 nr ringt mej men har inte kollat o ringt tillbaka, jag har inte pratat med dem tidigare..

Det kostar inget att försöka.
När det blir löneutmätning tas ingen hänsyn till andta betalplaner eller lån

Ligger på 450.000 i skulder just nu, dock har varenda skuld en skyhög ränta, 20 procent eller mer. Bank norwegian där jag har största lånet ligger väl på över 30 procent nu när det är hos inkasso. Hade det inte varit så pass många långivare hade jag klarat att avbetala, men då alla vill ha sin del varje månad var det bara att släppa "skiten" .
Man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Vill tro att utmätning inte blir så himla fattigt.

Oroar mig dock över vad kfm ska säga om hyran, betalar ca 8000 för min tvåa. Kan inte byta ner mig heller, då jag hunnit dra på mig 7 anmärkningar (släppte allt vid nyår)

Men "kul" att vi är på samma punkt. Då kan vi prata av oss med varandra och ge stöd. Detta forumet är riktigt grymt!
Men får man inte ens byta till en billigare lägenhet? Det borde vara självklart tycker jag....annat är det ju om man vill byta till dyrare ....Jag har en trea mitt i stan på 7000kr men har en son boende hos mej , vi skulle klara oss på en 2:a och dessa ligger på ca 6000kr....Jaja vi får se hur allt går med allt....på nå vis ska det nog fixa sig...Inkassobolaget som skickade till kfm gjorde det direkt..missade 2 bet sen va det kört tydligen...vi får vara glada att vi har hyreskontrakt iallafall :)

Det kostar inget att försöka.
När det blir löneutmätning tas ingen hänsyn till andta betalplaner eller lån
Jag tror jag har en fråga till.....kommer det någon mer påminnelse från kfm efter 2/5 eller är det den absolut sista chansen? Vad händer om jag inte ringer till kfm? Kommer det papper ändå som jag ska fylla i ang hyreskostnader m.m eller startar bara löneutmätningen ändå?känner mej såå trög ang utmätnings processen...

Jag tror jag har en fråga till.....kommer det någon mer påminnelse från kfm efter 2/5 eller är det den absolut sista chansen? Vad händer om jag inte ringer till kfm? Kommer det papper ändå som jag ska fylla i ang hyreskostnader m.m eller startar bara löneutmätningen ändå?känner mej såå trög ang utmätnings processen...
Nej det kommer ingen påminnelse
Skickar du inte in något går kronofogden på ev tidigare lämnade uppgifter eller på det dom de kan få fram vilket kan bli sämre för dig

Du behöver inte göra något. Det kommer ett brev där du skall fylla i hyra, andra kostnader och inkomster.

Ok men är det någon idé att ringa företaget på Måndag då? Jag har sett att något 018 nr ringt mej men har inte kollat o ringt tillbaka, jag har inte pratat med dem tidigare..
Jag skulle ha struntat i det. Det ligger redan hos KF för indrivning som nån skrev tidigare.

Men får man inte ens byta till en billigare lägenhet? Det borde vara självklart tycker jag....annat är det ju om man vill byta till dyrare ....Jag har en trea mitt i stan på 7000kr men har en son boende hos mej , vi skulle klara oss på en 2:a och dessa ligger på ca 6000kr....Jaja vi får se hur allt går med allt....på nå vis ska det nog fixa sig...Inkassobolaget som skickade till kfm gjorde det direkt..missade 2 bet sen va det kört tydligen...vi får vara glada att vi har hyreskontrakt iallafall :)
Försök med inkassobolaget igen så de drar tillbaka det från KF. Hade du så hög avbetalningsplan förut? Hoppas det löser sig

Du får ju alltid betala lite när du vill, så för sent är det ju inte, men efter 2 maj kan man påbörja utredning för löneutmätning. Redogörelse kommer skickas ut. Svarar du inte på den går man på gamla uppgifter alternativt schablomuppgifter och beslutat om löneutmätning utifrån det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp