Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogde delgivningsman

eller..2 maj.. nej då borde du klaea majlönen.

Åhhhhh hoppas hoppas :) om jag får leva o ha hälsan vid behåll så ska jag vara skuldfri vid 60 år har jag tänkt i allafall så efter Maj drar jag ner kepsen o då är det bara o dra slantar från min lön :) och största vinsten är att jag håller mej spelfri och så ska det förbli...P.S jag kollade in tårtan på kfm fb sida.....blev alldeles rörd...D.S

Nu är jag kanske på fel tråd o surrar men jag måste få ställa en fråga...Jag fick mitt första brev från KFM idag ”skuld att betala” ca 156000kr :( det gällde en gammal avbet till ett inkassobolag PRA GROUP SVERIGE AB som jag släppt i slutet av Feb...men det var alltså inget som jag ska skriva under o skicka tillb till Kfm...Vad händer nu då? Va ska jag göra? :(

Då ligger vi i exakt samma fas. Såg ditt svar i spelberoende-tråden men inte hunnit svara än. Ursäktar för det.
Men fick också min första skuld att betala igår nu rullar det på tyvärr

Krigsoffer/ hur mycket skulder har du om jag får fråga( du måste inte svara) jag ligger nog snart nära miljonen :( med räntor o.s.v...tänk va märkligt ändå....hur jag än har ställt till det för mej så känns det ändå rätt för mej detta som kommer o hända....in i en tunnel som jag inte vet så mycket om..men nu är det dags att ta tag i livet igen...det går, det MÅSTE gå...huvudsaken i mitt fall är spelfrihet o tillfrisknande...Lycka till o är såå tacksam för detta forum..

Ligger på 450.000 i skulder just nu, dock har varenda skuld en skyhög ränta, 20 procent eller mer. Bank norwegian där jag har största lånet ligger väl på över 30 procent nu när det är hos inkasso. Hade det inte varit så pass många långivare hade jag klarat att avbetala, men då alla vill ha sin del varje månad var det bara att släppa "skiten" .
Man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Vill tro att utmätning inte blir så himla fattigt.

Oroar mig dock över vad kfm ska säga om hyran, betalar ca 8000 för min tvåa. Kan inte byta ner mig heller, då jag hunnit dra på mig 7 anmärkningar (släppte allt vid nyår)

Men "kul" att vi är på samma punkt. Då kan vi prata av oss med varandra och ge stöd. Detta forumet är riktigt grymt!

Nu är jag kanske på fel tråd o surrar men jag måste få ställa en fråga...Jag fick mitt första brev från KFM idag ”skuld att betala” ca 156000kr :( det gällde en gammal avbet till ett inkassobolag PRA GROUP SVERIGE AB som jag släppt i slutet av Feb...men det var alltså inget som jag ska skriva under o skicka tillb till Kfm...Vad händer nu då? Va ska jag göra? :(
Här du tidigare fått föreläggande om detta?
Från kronofogden och efter att du fått utslag gjort upp en avbetalning? För när du får skuld att betala från kronofogden innebär det att företaget skickat till kronofogden för indrivning

Ok men är det någon idé att ringa företaget på Måndag då? Jag har sett att något 018 nr ringt mej men har inte kollat o ringt tillbaka, jag har inte pratat med dem tidigare..

Ok men är det någon idé att ringa företaget på Måndag då? Jag har sett att något 018 nr ringt mej men har inte kollat o ringt tillbaka, jag har inte pratat med dem tidigare..
Jag tycker det är värt ett försök men risken är stor när de skickat det för verkställighet att de låter kronofogden ta hand om det
Men absolut försök och ge ett bra alternativ till avbetalning och så mycket du klarar av
Ingen idé att ge ett högt belopp som du sen inte klarar.
I bästa fall kan du ge ett förslag på typ 5000 för återkallelse och sen ett förslag för resterande avbetalning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp