Kreditupplysning innan bolån betalas ut?

Slutet av augusti.. grejen är att den bankmannen vi har haft kontakt med räknade med en inkomst jag kommer att ha om ett halvår eftersom jag studerar och tar examen i januari så den som han har räknat med stämmer ju inte heller med vad som finns på UC. Han vet att jag studerar och vad jag har för inkomst nu.... det gör som mig orolig är ju min mans skuld som egentligen behöver vara helt borta men även att om de gör en UC på mig så kommer de ju se vad jg har för inkomst just nu. Det är väl inte samma bankman som gör en till UC på tillträdesdagen?

Är de verkligen så hårda att de kan neka oss när vi har fått ner skulden ganska mycket endå?

Vi har haft kontantinsatsen sparat så det finns inget lån på den plus att vi betalar in ca en halv miljon till till huset som inte är lån.. vi får låna 2 milj och huset kostar 2,8

Slutet av augusti.. grejen är att den bankmannen vi har haft kontakt med räknade med en inkomst jag kommer att ha om ett halvår eftersom jag studerar och tar examen i januari så den som han har räknat med stämmer ju inte heller med vad som finns på UC. Han vet att jag studerar och vad jag har för inkomst nu.... det gör som mig orolig är ju min mans skuld som egentligen behöver vara helt borta men även att om de gör en UC på mig så kommer de ju se vad jg har för inkomst just nu. Det är väl inte samma bankman som gör en till UC på tillträdesdagen?

Är de verkligen så hårda att de kan neka oss när vi har fått ner skulden ganska mycket endå?

Vi har haft kontantinsatsen sparat så det finns inget lån på den plus att vi betalar in ca en halv miljon till till huset som inte är lån.. vi får låna 2 milj och huset kostar 2,8
Vilken säljare (bankman är ett annat ord för säljare bara) på banken som sköter tillträder beror nog på vilken bank det är, vissa kör nog hela ärendet själv.
Det är absolut möjligt att det nekas, om det var ett villkor och det krävdes för att kalkylen ska gå ihop. Du får hålla tummarna

Nej, allt gick smidigt på tillträdesdagen. Jag skulle byta bank till den banken som vi tog bolånet i och när jag var där innan tillträdesdagen så frågade han om makens lån var lösta och jag sa som det var att det var de inte än men det gjorde inget. Det var bara 50 000 som inte var ”löst” plus att jag hade fått ett nytt jobb med högre lön än vad han hade räknat med så jag tror att han kände sig trygg med det.

Bumpar denna lite.

Hur vanligt är det att banken tar ny UC om dett gått 3 månader sedan lånelöfte?

Tror innerligt inte att ni faller på 50-60.000 om upplysning tas igen. Förövrigt verkar ni ju ha det bra och grattis till nya inkomsten förresten.
Köpte själv i början november, togs uc då, ska bli spännande att se om man tar en till om en vecka (inflyttningsdagen)

SEB tog endast en upplysning och inget vid tillträdet, detta var i somras. Nyproduktion så det var 11 mån från lånelöfte till tillträdet

SEB tog endast en upplysning och inget vid tillträdet, detta var i somras. Nyproduktion så det var 11 mån från lånelöfte till tillträdet

Tack för svaret.

Fler inputs?

Tack för svaret.

Fler inputs?

Tog bolån via SEB tidigare i år, lånelöfte september köp oktober tillträde i december. Hade tidigare bolån i samma bank.

De tog en UC i samband med lånelöftet sedan ytterligare en efter att vi kommit överens om räntan.
Så ja, de tog en till ca 1 månad innan tillträde.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp