Kreditupplysning innan bolån betalas ut?

Hej! Hur stor är chansen att banken tar en ny kreditupplysning samma dag som de ska betala ut lånet till oss?

Kontantinsatsen är redan betald, vi har skrivit på papper för lån och vi är godkända, väntar bara på dagen då vi ska få tillträde och få lånet utbetalt.. men tar de en ny upplysning?

Hej! Hur stor är chansen att banken tar en ny kreditupplysning samma dag som de ska betala ut lånet till oss?

Kontantinsatsen är redan betald, vi har skrivit på papper för lån och vi är godkända, väntar bara på dagen då vi ska få tillträde och få lånet utbetalt.. men tar de en ny upplysning?
Hur länge är det sedan de tog den sista upplysningen? På mig gjorde de inte det, men jag var nervös precis som du och väntade därför med att göra några andra ansökningar..

Mitten av maj tog de upplysningar på oss min man hade blancolån som vi var tvungna att betala av sa vår bankman men jag hade ett arv som kom några veckor senare och det sa vi till honom så han visste summa och när det skulle komma så allt är avbetalt...

Så allt är avbetalt så säljaren på banken skulle kunna göra upplysning och allt är ok?

Japp, allt är avbetalt.. Det jag tänker på att jag vet inte när UC uppdaterar och om det forfarande syns att han har något fast att det är avbetalt..

Var det betalt i juni syns det nu. Betalas det i juli syns det om ca 10 dgr

Kolla gratis via appen Kreddy. Där syns vilka lån som var och en har.

Nu visar det sig att han har lite kvar endå.. blir väldigt besviken men det var 65 000 kvar som syns på UC av. 312 000 så mycket är ju borta menjag vet inte vad jag ska göra åt resten?? Tror ni att de kommer att göra en till kreditupplysning?

När är inflytt?
Jag skulle säga att chansen är skaplig att dom gör en ny när det gått nästan 3 månader sedan dom kollade.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp