Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer släppa allt till kronofogden.. snälla hjälp mig svar på några frågor

Förlåt mig om jag är jobbig som är så trög. Men jag får alltså behålla 8287 + 2662 och med dom pengarna ska jag inte betala min del av hyran utan jag får pengar till det också? Kan ju inte stämma. Säg att min del av hyran är 3100 + el 500 då skulle jag få Totalt 14500 ungefär. Och med dom pengarna ska jag betala alla mina räkningar och leva för. Och Räkningar är då hyra barnomsorg försäkringar mm + mat kläder resor till jobb osv?

El ska är den del av de där 8287

Om ni har samma lön
8287/2
2662/2
Hyra/2
Barnomsorg/2

Har du 30% AB inkomsterna får du behålla 30% av resp post.

Hej.

Har en del frågor som jag gärna vill ha svar på då jag snart måste släppa allt till kronofogden.

Det går inte längre. Jag får inga mer lån så kan ej samla skiten.

Innan ni dömer mig så vet jag att jag har mig själv att skylla. Jag är spelmissbrukre. Men nu har jag spelat för sista jävla gången. Dags att ta tag i skiten på riktigt. Har bokat tid med budget och skuldrådgivare. Men väntetid på 5 månader. Spärrar mig från spel. Och sökt rehab för spelmissbruket.

Har Totalt 1.6 miljoner i lån :eek:. Fattar inte att det har kunnat bli såhär. Mått dåligt och spelat. Varit stressad över ekonomin och försökt vinna tillbaka. Är en sån jävla torsk.

Iallafall... Kommer släppa allt nu till kronofogden. Mina frågor är följande.

1. Hur blir det med lån som min kära sambo har tagit som jag betalt på just nu då dom egentligen är mina.. Vill ju betala dom också Totalt 200.000 ungefär.

2.Hur kommer min sambo drabbas

3.Får jag behålla bilen som är värd 45k

4.Vad ingår i existensminimum. Har en son på 1år och bor med min sambo

5.Kommer vi båda leva på existensminimum (alltså jag och min sambo) eller kommer dom låta hennes pengar vara.

6.Innan allt kommer till kronofogden vad gör jag då? Stoppar pengarna i madrassen efter nödvändiga Räkningar är betalda eller köper saker vi kan behöva som ny säng tv mm?

Bör kanske tilläggas att jag har fast jobb (2 arbeten) och är 30år gamla.

Har kanske 30k efter skatt ungefär.

Drömmer är ju att få skuldsanering i framtiden.

Tacksam för svar.
1. KFM bryr sig inte om det, ska betalas.
2. Så vitt jag vet påverkas inte din sambo direkt men indirekt i o m du kommer ha en mindre disponel inkomst
3. 50-50. När jag hade utmätning mellan 2012-2019.. så rörde dom aldrig min bil men den var värd typ 20k
4. KFM har en räknare på sin hemsida men i mitt fall fick jag behålla typ 10k men då var jag en ensammanstående vuxen utan barn. Det är många faktorer som spelar in i beslutet.
5. Bör bara vara din lön som utmäts.
6. Tja jag är av åsikten att allt ska betalas så undanröja pengar för KFM kommer bara slå tillbaka för eller senare. Men har du inte pengarna på banken så ser dom det inte.

@Lasseman fick hem ett betalningsföreläggande idag. Det står att om du inte hör av dig kan vi besluta att du ska betala? Kan de besluta utan att jag blir delgiven ? Vill skjuta på de iaf till maj.

Om redan har ett utmätningsbeslut så läggs det bara in. Men du måste fortfarande skiva under delgivningskvittot annars kommer en delgivningsman uppsöka dig.

Ändå sättet att "dra ut på det" är bestrida det hela och yttra sig i tingsrätt.

Om redan har ett utmätningsbeslut så läggs det bara in. Men du måste fortfarande skiva under delgivningskvittot annars kommer en delgivningsman uppsöka dig.

Ändå sättet att "dra ut på det" är bestrida det hela och yttra sig i tingsrätt.
Så om jag skriver på men bestrider så kmr jag inte få anmärkning ?

Så om jag skriver på men bestrider så kmr jag inte få anmärkning ?
Vet inte hur det ser ut just nu men för ca 7-8 månader sedan så tog det en evighet innan delgivningsman kom.
Tog över 4 månader innan dem kom till mig och då hade jag typ 8 ärenden att skriva på. Så jag hoppade bara över att skriva på och hade tur att det tog den tiden som det gjorde och att jag kunde lösa det precis i tid sen.
Men beror säkert på vilken stad man bor i också men jag bor ändå i topp 10 största. Vet att det var många som delgivningsmanen var sega till där ett tag säkert delvis pga Corona. Men som sagt inte säker på hur situationen är med det just nu

Ska ju inte bestrida eller dra ut på det dock om du vill ha skuldsanering sen det drar ju ner dina chanser för det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp