Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Okej, nu har jag sträckläst tråden och det är fortfarande luddigt haha

Jag hade förut köputrymmes knappen, dock aldrig kortansökans möjlighet.
Jag handlade som en gud och nu är köputrymmet borta...alltså det finns inte ens indikerat, borde det inte stå noll iaf?
Eller är det tekniskt fel eller är det sluthandlat?

Mvh

Kan nog vara sluthandlat då.. så blev det för mig när det var stop i alla fall

så om jag förstått rätt. Köper jag paygoo kort då kan jag ta ut 2000kr med det, utan att använda BankID? Men vill jag ha ett större belopp så måste jag godkänna med bankid? Hur lång tid tog det för er att få hem kortet?

Kan nog vara sluthandlat då.. så blev det för mig när det var stop i alla fall

Samma för mig...

Fick någon mer ett mail av Klarna idag där man ska redogöra för vad man har använt pengarna till och så?

Samma för mig...

Fick någon mer ett mail av Klarna idag där man ska redogöra för vad man har använt pengarna till och så?
VA! Allvarligt....Varför ska man redovisa det för. Har följt tråden sen start och ju längre tråden blir så blir man mera paff hur detta bolag uppför sig. Tur jag inte får nåt där mer än att använda deras köp med andra kort. Gisses :confused:

Hej XX!

Vi på Klarna vill göra din shoppingupplevelse så smoooth som möjligt – givetvis i enlighet med rådande finansiella regelverk – och behöver därför säkerställa att all kundinformation är aktuell. Med anledning av det vill vi ha din hjälp med att uppdatera din kundprofil.

Du kan ha fått liknande frågor från andra banker, men enligt ett EU-direktiv är alla banker och företag som hanterar transaktioner skyldiga att samla information från sina kunder om hur och varför de använder företagets tjänster/produkter. Dessa frågor ställs till alla våra kunder, men vid olika tillfällen, och frågorna kan variera. I vissa fall kan Klarna komma att behöva dokumentation för att kunna stödja dina svar. Mer information hittar du på klarna.se/kyc.

Klarna har enligt lag varken möjlighet eller tillåtelse att erbjuda våra tjänster förrän vi har fått den efterfrågade informationen. Så fort vi har fått dina svar kan du handla med Klarna precis som vanligt.

Vänligen svara på följande frågor:

Vad är ditt huvudsakliga syfte med att använda Klarnas tjänster?

Vad är ditt huvudsakliga syfte när du handlar?

Vad är den huvudsakliga inkomstkällan för dina betalningar till Klarna?

Vad är ditt yrke?

Är du ägare av, eller på annat sätt engagerad i, ett företag eller bolag?
Om ja: Vänligen ange namn och organisationsnummer.

Fyll i svaren efter respektive fråga och skicka sedan tillbaka det till avsändaren. Observera att du behöver svara till samma mejladress som mejlet kom ifrån och låta ämnesraden vara oförändrad. Det hjälper oss nämligen att koppla ihop uppgifterna med rätt kund.

Stort tack på förhand!

Samma för mig...

Oj det var lite oväntat, men frågorna är ju lite av standard typ. Är det beloppet som triggar eller är det sättet?
Jag tex har gjort köp i butiker online via klarna checkout. Ni har gjort någon form av överföring right?

Men det känns ok med frågor så länge det triggas av nått och har ett syfte...dock tycker jag man ska få frågorna innan man ingår avtal första gången så man kan välja

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp