Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Har någon här ett Payson konto som jag kan prova föra över 1000 spänn till?

W
Jag ser inget fel med att betala av dyra lån med ett billigare. Alla gör vi misstag. Vissa kommer att fortsätta gör de misstagen andra ser det här som en utväg, oavsett är affärsidén bra. Jag förstår inte hur man kan vara kritisk mot att vissa använder sig av det här för att betala av lån som de har en extremt hög ränta på. So what?

I ett UC-samhälle som är HELT kontrollerat av bankerna ger jag Klarna all kredd till att de kommer ut med en sådan här produkt. Helt rätt och helt rätt i tiden med 0 konkurrens.
Det här är ett extremt bra kort för en regning dag. Gentemot att ha ett synligt kreditkort vilket ger dig en förhöjd riskprofil hos bankerna = högre ränta och lägre bolån som exempel.
Jag respekterar din åsikt.
Jag ser inget fel i att lösa dyra lån med billigare men jag har svårt att tro att detta är rätta sätet att förbättra sin ekonomi på.
Jag sitter själv med skulder på 1,3 miljoner och jag har många gånger sökt snabba lösningar som idag resulterat i en snart löneutmätning.
Kan du fortfarande inte se det skeva i det hela ?

W

Jag ser inget fel i att lösa dyra lån med billigare men jag har svårt att tro att detta är rätta sätet att förbättra sin ekonomi på.
Jag sitter själv med skulder på 1,3 miljoner och jag har många gånger sökt snabba lösningar som idag resulterat i en snart löneutmätning.
Men man ska komma ihåg också att UC:s makt ger små möjligheter att sanera sin ekonomi. Det kan ta 12 månader innan floder av ff försvinner för dom som inte har förstått hur systemet är uppsatt. På de 12 månaderna är det tyvärr lite djungelns lag som gäller.

Sedan kvarstår dock frågan om beteendet hos individen har ändrats och främjas av sådan här aktiviteter eller om den onda spiralen enbart fortsätter.

Jag kan bara prata för min del, jag har satt stopp.
Äcklar mig på allt som har med lån och krediter att göra.
Betalar endast med kontanter idag.

W

Man förbättrar sin ekonomi steg för steg, det är här en bit på vägen men samtidigt är det här inte "förbättra din ekonomi"-kortet. I slutändan har man ansvaret själv som jag påpekade att jag ser det som en självklarhet att man ska ta möjligheten att sänka räntan på sina lån om möjligt.

Jag beklagar men alla är vi olika. Vissa ser sådana här möjligheter som ett sätt att öka sin skuld andra som ett sätt att minska sina dyraste lån. Det jag uppskattade med Klarna var att det var ett betalkort med kredit som inte syntes på UC som man kunde i princip använda till vad som helst, för mig är det värdefullt. Ska de förvandla det till ett vanligt kreditkort, om inte värre med tanke på att de spärrar plattformar som vanliga kreditkort tillåter, så har jag ingen riktig användning för det.

Med det sagt tycker jag att det ska finnas krediter med låg ränta som inte syns på UC, de enda det gynnar är oss konsumenter. Speciellt när vi har så pass efterblivna banker som har skapat en kreditbubbla på bolånemarknaden som de nu vill strama åt samtidigt som regeringen inför amorteringskrav, samtidigt som de kräver 500K i insats och en städad UC. Då vill jag ha sådana kort.

W

Jo men din situation är individuell och personlig. Folk har helt olika förutsättningar och situationer dom har försatt sig i och att då vara moralens högväktare är ganska onödigt. Jag har privata skulder till kriminella som jag gärna belånar mig över huvudet med att betala.

Ganska tröttsamt att vissa ska förespråka hur man ska vara ordentlig och lydig när man pratar med KFM, när man ska skicka in papper och yada yada.

Terry, jag vill inte trampa någon på tårna utan kanske hjälpa någon så att de inte mår så dåligt över situationen som jag gör.
Jag har varit en idiot och varför ska man fortsätta vara det ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp