Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Jag förstår det men merparten här verkar tyvärr inte ha något annat val än att ibland ta dumma lån för att kanske ge sina barn mat, för att kunna betala sin hyra eller kanske för dom är skyldiga folk pengar.
Ofta är folk (här åtminstone) ganska medvetna om att lånet dom tar kommer kosta skjortan men dessvärre har man inga direkta val :(

Möjligheten att dela upp saknas fortfarande. Man får ju upp ett felmeddelande varje gång. Går det inte att dela upp r det ju ingen idè att använda kortet på större summor.

Möjligheten att dela upp saknas fortfarande. Man får ju upp ett felmeddelande varje gång. Går det inte att dela upp r det ju ingen idè att använda kortet på större summor.

Jag fick höra av dom (märkväl dom verkar ha individuella bedömningar) att även om jag har valt alternativet "dela upp" så är det enbart "direktbetalning" som gäller för mig.
Så ni som har anmärkning framförallt tänk på att det verkar vara direktbetalning som gäller.

Jag fick höra av dom (märkväl dom verkar ha individuella bedömningar) att även om jag har valt alternativet "dela upp" så är det enbart "direktbetalning" som gäller för mig.
Så ni som har anmärkning framförallt tänk på att det verkar vara direktbetalning som gäller.

Det verkar som att ingen lyckats dela upp betalningen. Det har nog inte med anmärkningar att göra.

Så dessa i tråden som exempelvis "betalat" 5.000 på paypal kommer få pröjsa det direkt alternativt kommer det dras pengar ifrån deras konto om2-3 dagar?

Så dessa i tråden som exempelvis "betalat" 5.000 på paypal kommer få pröjsa det direkt alternativt kommer det dras pengar ifrån deras konto om2-3 dagar?

Är det så att delbetalningen inte fungerar vilket den ska enligt Klarna så kommer de få den på månadsfakturan där hela beloppet på fakturan ska betalas.

ni som har fått fakturan, hur skickades den? För enligt deras kundservice så kan jag inte välja mellan post och mejl tills fakturan skapats?

Jag förstår riktigt inte varför man skulle gå med på att betala HELA beloppet till Klarna, när det klart och tydligt står på deras hemsida att du kan dela upp beloppet om du använt Klarna-kortet. Jag har själv handlat för drygt 6000 kr med Klarna-kortet. Och för mig står det ”del av månadsfaktura”.

Om det visar sig att Klarna inte har så jag kan dela upp betalningen på kortet, så kommer jag givetvis bestrida fakturan. Inte för att jag inte kan lösa hela summan på en gång. Utan för att de går ut med att jag som kund kan dela upp betalningen.

Rätt ska vara rätt!

Jag har alltid uppfattat Klarna som ett företag som är bra att ha att göra med. Och att de skulle särbehandla kunder beroende på tidigare historik, eller betalningsanmärkningar, det köper jag inte riktigt. Har man blivit beviljad Klarna-kortet, så ska vi/du som fått kortet ha samma rättigheter.

Ralle - Kan du ta en printscreen hur det ser ut när du loggar in, alltså det med "del av månadsfaktura"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp