Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Jag har själv råkat ut för det, för ett antal år sedan innan allt skärptes. Jag förde över pengar, via Svenska spel, från mitt Rememberkort. Gjorde det några gånger utan problem, sedan kom ett rekommenderat brev, där jag ombads upphöra med dessa transaktioner eller så skulle jag bli avstängd.
Då vet jag vad som väntar mig haha

Jag har själv råkat ut för det, för ett antal år sedan innan allt skärptes. Jag förde över pengar, via Svenska spel, från mitt Rememberkort. Gjorde det några gånger utan problem, sedan kom ett rekommenderat brev, där jag ombads upphöra med dessa transaktioner eller så skulle jag bli avstängd.
Brev från svenska spel eller remember?

Efter hur många missade månadsbetalningar skickar Klarna till inkasso?

Jag såg via klarna-appen idag att det gick att söka om deras visa kort. Jag sökte och det gick igenom men jag har ingen aning om kreditgränsen.

Är det någon som har sökt och fått?
Kredit gränsen byggs upp efter hand har haft kortet i 9 månader nu, gör ett köp på ex 10.000 välj delbetalning 6 månader kör enligt plan därefter gör köp på 20.000 välj delbetalning följ planen osv. Det sämsta ni kan göra är att månaden efter betala hela skulden och sedan tro att ni kan blåsa på med ex 100.000, jobba er uppåt är mitt tips, kan idag göra köp på 80.000 utan problem med delbetalning 12 månader, ansökte ej om kort utan fick erbjudande.

Kredit gränsen byggs upp efter hand har haft kortet i 9 månader nu, gör ett köp på ex 10.000 välj delbetalning 6 månader kör enligt plan därefter gör köp på 20.000 välj delbetalning följ planen osv. Det sämsta ni kan göra är att månaden efter betala hela skulden och sedan tro att ni kan blåsa på med ex 100.000, jobba er uppåt är mitt tips, kan idag göra köp på 80.000 utan problem med delbetalning 12 månader, ansökte ej om kort utan fick erbjudande.

Haha, låter som ett pyramid spel :)

Oj, det är fan ändå längesedan du gjorde sista betalningen, då kanske jag har en månad till på mig? Hmm.

Tar länge innan dom skickar hela skulden så mycket minns jag.

Tror inte min är hos KF ännu hela skulden.

Utan någon faktura är där.

Dom ringde i veckan och fråga om jag kunde betala (Alektum)

Efter hur många missade månadsbetalningar skickar Klarna till inkasso?
tre men du får en "förvarning" att om du inte betalar si och så mkt så skickas till inkasso (brukar vara runt 6-9 varje månad). Men om du betalar motsvarande lägsta att betala x 3 så händer det inget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp