Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Sant det är väldigt dumt, men kanske är det som gör att de kommer runt UC osv?

Det finns inget att komma runt. Vill de inte samarbeta med UC så slipper de. Men visst är det dumt att man inte vet hur mycket man har i kredit. American Express gjorde något liknande förr: man hade "obegränsad" kredit hette det på kortet som jag hade, men i verkligheten så kunde man inte göra för stora avsteg från sitt tidigare köpmönster. Brukade man handla för flera miljoner om året så var det inga problem att köpa en ny bil med kortet (om man hittade en bilhandlare som gick med på det), men brukade man bara handla för ett par tusenlappar så kunde man inte plötsligt rusa iväg och göra sådana storköp.

Det finns inget att komma runt. Vill de inte samarbeta med UC så slipper de. Men visst är det dumt att man inte vet hur mycket man har i kredit. American Express gjorde något liknande förr: man hade "obegränsad" kredit hette det på kortet som jag hade, men i verkligheten så kunde man inte göra för stora avsteg från sitt tidigare köpmönster. Brukade man handla för flera miljoner om året så var det inga problem att köpa en ny bil med kortet (om man hittade en bilhandlare som gick med på det), men brukade man bara handla för ett par tusenlappar så kunde man inte plötsligt rusa iväg och göra sådana storköp.

Då känns det bara dumt, eller kanske lockar fler när man inte får ett fast belopp?
När man väl har kortet känns det mer jobbigt.

Men det fungerar väldigt bra för mig.

Då känns det bara dumt, eller kanske lockar fler när man inte får ett fast belopp?
När man väl har kortet känns det mer jobbigt.

Men det fungerar väldigt bra för mig.

Jag tycker förstås som alla andra att det vore mycket enklare om man visste hur mycket man kunde handla för. "Köputrymme stort" säger ju inte så mycket. För en del kanske det är stort att man kan gå och köpa en cykel för tiotusen och betala med Klarnakortet. Andra kanske tycker att man bör kunna betala en kryssning i Västindien för hundratusen.

Jag tycker att det är lite trist att man inte får någon form av poäng/bonus med Klarnas kort. Nu har inte jag så stora möjligheter att få något bättre kort pga betalningsanmärkningar, men att skaffa ett kreditkort som man faktiskt kan tjäna något på att använda är nog det första jag skall göra när jag får möjlighet.

Idag gick det helt plötsligt att beställa kortet. Så nu är det påväg :)

Jag har tänkt på den här tråden varje gång jag använt klarna. Vilket jag gör vid alla köp det är möjligt.

Hittills aldrig blivit nekad. Köp mellan 100 - 30 000 kr per köp. Ganska ofta en bunt pågående köp på några tusen per köp.

Jag har varit sen med en betalning en gång då jag helt glömde bort det fanns en faktura på mail (det var innan appen). Kom på det själv en vecka senare och betalade. Förutom det automatiskt blev konto med en äckligt hög ränta (var ett delbetala räntefritt köp från början) verkar det inte påverkat.

Men det verkar ju jättekonstigt unte bara att de har godtycklig kredit, utan att tex en missad betalning verkar påverka helt olika?

Nån transparens och logik borde de ju ha?
Jag har ett mastercard kreditkort med. De kräver en extra säkerhet (kod via sms) på höga köp och om jag kraftigt avviker från köpmönstret eller den gången det skedde ett internetköp online samtidigt som ett fysiskr köp i butik så ringer de för att kolla så allt står rätt till och det är jag som använder kortet. Men aldrig spärrat eller neka. (men de lät nära när kortet användes online och i butik precis samtidigt. Men när jag förklarade att särbon fått kortuppgifterna och lov att debitera det vid ett onlineköp och att jag med kortet i min hand handlade i den fysiska butiken var allt grönt)

Jag är mest fascinerad de lyckats hitta nån slags köpmönster.Ena gången köper jag kläder för 1200, sen köper jag en röjsåg och en gräsklippare för 9000, för att sen köpa en djurgrej för 600 - det är liksom all over the place både ang plats, summa och typ av vara/butik. Dessutom kan jag använda det för 15 k en månad (och betala räkningen helt när den kommer) och sen inte använda det på två månader, för att sen delbetala nåt på 4000 kr. Men nåt mönster har de iaf hittat ;)

Jag har tänkt på den här tråden varje gång jag använt klarna. Vilket jag gör vid alla köp det är möjligt.

Hittills aldrig blivit nekad. Köp mellan 100 - 30 000 kr per köp. Ganska ofta en bunt pågående köp på några tusen per köp.

Jag har varit sen med en betalning en gång då jag helt glömde bort det fanns en faktura på mail (det var innan appen). Kom på det själv en vecka senare och betalade. Förutom det automatiskt blev konto med en äckligt hög ränta (var ett delbetala räntefritt köp från början) verkar det inte påverkat.

Jag kom ju upp i 200.000 innan kortet slutade gå att använda...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp