Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Någon som vet om man kommer kunna handla via Klarna igen när dom släppt till Inkasso? Eller måste hela skulden hos, i detta fall Legalis, betalas innan?

Jag blev spärrad i tre år, men sedan var jag välkommen både att handla på faktura och skaffa kort, trots att jag hade fem betalningsanmärkningar från andra ställen, så Klarna verkar vara snälla så länge man inte missköter sig hos dem.

Så du får nog räkna med att det inte räcker med att betala, utan du får antagligen vänta i tre år.

Vågar jag hoppa över 3 månaden (betala slutet på september) utan att jag hamnar på inkasso tror ni?

Betalade inte på över 8 månader.. Efter det så släppte dom till legalis.
Tog nästan 1 jävla år att skicka det dit. Handläggningstid eller givmilda med anstånd? :'D

Om jag har 100K i lån

Missar en betalning en månad.

Vad är min totala avgift /ränta /kostnad?

Känns som det blir svindyrt alltså.

Klarna tog en Creditsafe på mig för att jag köpte ett par solglasögon för 1400. Förra månaden handlade jag via Klarna för 6500 kronor (som jag har betalat, i god tid) utan att någon upplysning togs. De är inte helt konsekventa. Det är ju tur att de inte tar en UC varje gång de får för sig att kolla upp en.

På mitt köputrymme står det "stort" men när jag försöker göra köp så har jag nått min dagliga gräns. Varit så i två dagar nu. Samt att beloppet hos klarna inte stämmer. Nån som. Varit med om detta?

Någon mer som fått brev ifrån klarna där dem vill få mer information? Vad jag använder kortet till, inkomst, yrke osv. Plus att dem vill veta varför jag har större betalningar till paypal...

Svarar jag inte så spärras kortet inom kort

Någon mer som fått brev ifrån klarna där dem vill få mer information? Vad jag använder kortet till, inkomst, yrke osv. Plus att dem vill veta varför jag har större betalningar till paypal...

Svarar jag inte så spärras kortet inom kort

Jag fick det förra året. Svarade att jag köpte saker online och presentkort och beställd mycket där dom använder Paypal. Sen har jag inte hört något mer från dem.

Okej tack för svar, hoppas det blir samma för mig bär jag svarar

Klarna bryr sig inte. Staten tvingar dem att kolla så att du inte är kriminell, och alla förstår ju att de inte kan det, men det räcker att de ställer några diffusa kontrollfrågor till dig och du svarar rätt för att de skall ha ryggen fri.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp