Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Hej
Jag har alltid haft stort köputrymme hos klarna. Som en av många här utnyttjade jag kortet under kort tid upp till 57000 innan jag blev stoppad. Jag betalade in hela min skuld förra veckan och fick då åter stort köputrymme men trots det så kunde jag igår inte handla på faktura ens till ett lägre belopp... någon mer med samma problem

Betalade du in 57.000 på ett bräde?

Jag har gjort köp för totalt 57.300kr med Klarna-kortet. Jag har fram tills idag inte kunnat välja delbetalning pga tekniska fel hos Klarna så dom har fryst fakturorna.
Nu inatt fick jag månadsfaktura på totalt 57.300kr och nu kan jag i appen välja delbetalning på alla 9 separata köp.
Vad gäller då? Fakturan på 57.300kr har förfallodag nu i slutet av oktober och nu har jag som sagt valt delbetalning på alla köpen. Får jag ny faktura eller vad sker nu?
Har mailat Klarna men inte fått svar.

Kommer jag liksom få en ny faktura med samma förfallodatum eller nytt förfallodatum eller vadå?

Jag utnyttjade 32,000 kr innan de stoppade.
Har betalat in två månader nu.
Kan fortfarande inte ens göra ett köp på 1 krona (enligt testköp i appen). Har betalat in totalt 6,000 kr.
Värdelösa skit!!

Betalar man inte en månad läggs det på nästa månads räkning.

Har 3 frågor till er som har nyttjat Klarnas kort

1 : Har ni börjat betala av på er skuld? Om ja, hur mycket i månaden?
2: Har ni struntat i någon av betalningarna?
3: Har någon fått handla igen efter att kortet har blivit "spärrat" pga limiten?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Har betalat 3 gånger nu, c.a 4500 kr/månad. Hade stort köputrymme fram till 70.000 kr. Begränsat köputrymme upp till 75.000 kr och mycket begränsat köputrymme från 75.000 kr. Vid 82.000 kr tog det stopp.
2. Nej.
3. Man tycker att jag borde få handla nu när skulden är under 80.000 igen (Ligger på 78.000 kr nu), för det var där det tog stopp..Men nej, kan fortfarande inte använda kortet..

Hahaha, se på fan. Så fort jag kopplade på mitt bankkonto som betalsätt och när min bank hade godkänt så ser jag nu att jag kan söka Klarnakortet :D. Tror inte jag gör det på grund av alla konstigheter. Är nöjd med mitt kreditkort som jag fick av Nordea.

Var detta vi appen eller deras sajt på nätet? Jag har haft en skuld på deras inkasso eller (Sileo) som jag betalat av för länge sen och jag kan inte handla på faktura eller konto, tänker om jag får möjlighet till klarnakortet eventuellt, eller om det också är ett nej tills vidare.

Var detta vi appen eller deras sajt på nätet? Jag har haft en skuld på deras inkasso eller (Sileo) som jag betalat av för länge sen och jag kan inte handla på faktura eller konto, tänker om jag får möjlighet till klarnakortet eventuellt, eller om det också är ett nej tills vidare.
Jag kollade i appen nu och då ser jag att jag kan ansöka. Vet inte hur det är på datorn eftersom vi just nu har en avgrävt telekabel så jag kommer inte ut på den.

Jag kunde också ansöka häromdagen, vilket jag gjorde men blev inte beviljad.

Har redan en skuld hos dom på mellan 15-20k visserligen, men när jag frågade supporten så hade dom ingen aning varför jag inte blev beviljad. Men dom uppmanade mig till att "köpa mer" och testa söka när möjligheten dyker upp igen.

Lite märkligt.

Någon som vet hur man bäst "optimerar" möjligheten att få beviljat Klarna-kort?

Mitt score på Creditsafe är lite drygt drygt 30 / 100.

Jag chattade med Klarna häromdagen då jag nollat allt hos dem och ville säga upp mitt kort. Det var tydligen inte helt enkelt, men personen som jag snackade med sa att det inte syntes på min UC om jag inte hade utnyttjat något. De justerar tydligen den beviljade krediten löpande beroende på hur ens sammantagna situation ser ut. Och jag antar att läget blir väldigt annorlunda om han har 0, köper något för 50k, och sedan betalar av 5k, då har man ju fortfarande 45k mer än när man fick sitt utrymme beviljat. Så summan man har beviljad är flytande om jag har förstått det hela rätt.

Jag tror inte att de vill att man ska ligga och maxa hos dem hela tiden utan göra ett inköp och sedan betala av.

Själv har jag sagt upp alla mina krediter just utom klarnakortet som de inte visste hur man blir av med så jag ska klippa det där kortet i småbitar och elda upp det istället. Är trött på den där jädra karusellen.

Jag chattade med Klarna häromdagen då jag nollat allt hos dem och ville säga upp mitt kort. Det var tydligen inte helt enkelt, men personen som jag snackade med sa att det inte syntes på min UC om jag inte hade utnyttjat något. De justerar tydligen den beviljade krediten löpande beroende på hur ens sammantagna situation ser ut. Och jag antar att läget blir väldigt annorlunda om han har 0, köper något för 50k, och sedan betalar av 5k, då har man ju fortfarande 45k mer än när man fick sitt utrymme beviljat. Så summan man har beviljad är flytande om jag har förstått det hela rätt.

Jag tror inte att de vill att man ska ligga och maxa hos dem hela tiden utan göra ett inköp och sedan betala av.

Själv har jag sagt upp alla mina krediter just utom klarnakortet som de inte visste hur man blir av med så jag ska klippa det där kortet i småbitar och elda upp det istället. Är trött på den där jädra karusellen.
Jag tycker du gör helt rätt! Har aldrig kunnat ansöka om kortet själv. Efter läst denna tråd, raderade jag appen:) laddade ner appen igen för några dagar sen och då kunde jag ansöka om kortet. Raderade appen igen lika snabbt! Jag ser inga fördelar med detta kort alls.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp