Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Kan omöjligt betala 10K till Klarna denna månad.
Det går helt enkelt inte.
Så min enkla fråga är vad som gäller?
Vad blir konsekvensen om jag hoppar denna månad?

Nu har jag inte kortet men i vanliga fall när det gäller deras konto om man missar en betalning så får man betala dubbelt nästa månad.

Nu kom in på Kivra, en Creditsafe från Klarna. Ja, jag kan bara notera att Klarna kör sitt race om blockering trots rent i bladet hos Creditsafe, har medel i risk. Fick samtidigt från Bisnode på grund av Svea Ekonomi, där jag har ett par fakturor där ett kommer jag dela upp i några månader, där hade jag 0% risk, tydligen riktigt bra i betyg.

Nu kom in på Kivra, en Creditsafe från Klarna. Ja, jag kan bara notera att Klarna kör sitt race om blockering trots rent i bladet hos Creditsafe, har medel i risk. Fick samtidigt från Bisnode på grund av Svea Ekonomi, där jag har ett par fakturor där ett kommer jag dela upp i några månader, där hade jag 0% risk, tydligen riktigt bra i betyg.

Mimosa, i all välmening, men var nu riktigt försiktig så Du inte hamnar på obestånd igen... :oops::rolleyes:

Mimosa, i all välmening, men var nu riktigt försiktig så Du inte hamnar på obestånd igen... :oops::rolleyes:

Inge fara. Full koll på alla avgifter. Det är inga stora summor det handlar om. En betalas bort strax efter nyår (tog en sån där -betala om 3 månader).

Gjorde mitt första köp med Klarna (ej kortet,faktura) på över ett halvår, togs en Creditsafe-upplysning då.

Gjorde mitt första köp med Klarna (ej kortet,faktura) på över ett halvår, togs en Creditsafe-upplysning då.

Konstigt. Jag har varit bannad från Klarna sedan 2015, men nu helt plötsligt får jag handla på faktura igen och har gjort sju köp på typ en månad utan att det har tagits någon upplysning. Jag har ett halvdussin betalningsanmärkningar och har fått tidigare Klarnafakturor skickade till inkasso.

Konstigt. Jag har varit bannad från Klarna sedan 2015, men nu helt plötsligt får jag handla på faktura igen och har gjort sju köp på typ en månad utan att det har tagits någon upplysning. Jag har ett halvdussin betalningsanmärkningar och har fått tidigare Klarnafakturor skickade till inkasso.
Så tre år bannad. Då får jag se om tre år då om jag slipper ut från deras bannfängelse.

Behöver jag vara orolig för att Klarna tar en upplysning på mig om jag hoppar över den här månadens betalning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp