Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Håller med. Det jag ser att detta kommer resultera i är:
Klarna kommer framöver bli stenhårda på vilka som får köpa via Klarna delbetalning/faktura. Full UC varje gång man ska välja Klarna delbetalning.

Jag blir helt bestört av denna tråd. Om ni kan stoppa i tid. Detta trixade med pengar kommer bara sluta i katastrof.

Klarna kommer framöver bli stenhårda på vilka som får köpa via Klarna delbetalning/faktura. Full UC varje gång man ska välja Klarna delbetalning.
Det vore inte något negativt. Jag ångrar idag alla mina kreditköp, lån som resulterat i stora skulder och inom kort utmätning.

Klarna har snott AMEX koncept rakt av, dock utan poäng. Varför? För att det finns en efterfrågan på det och för att det inte är någon på den svenska marknaden som tillhandahåller det (speciellt nu när AMEX har slutat att ge ut betalkort).
Klarna kommer ut som nykonkurrent med VISA och ska även starta en bank, för att locka kunder så måste de göra på något sätt.

Editerad

Senast redigerad av en moderator:
Jag blir helt bestört av denna tråd. Om ni kan stoppa i tid. Detta trixade med pengar kommer bara sluta i katastrof.

"Trixade"? Du menar att människor väljer lån som ger lägre ränta än deras ursprungliga?
Du är katastrof som indirekt uppmanar människor till att behålla sina hög-räntelån.

Det finns en anledning till varför Klarna har valt att ge ut just ett sådant kort.

Oj, här trampade man visst på en öm tå.

Ska dock inte sjunka ner till din nivå och svara mer på detta. Lycka till med dina skulder och krediter.
Trevlig sommar
Du vet ingenting om affärer. Klarna har snott AMEX koncept rakt av, dock utan poäng. Varför? För att det finns en efterfrågan på det och för att det inte är någon på den svenska marknaden som tillhandahåller det (speciellt nu när AMEX har slutat att ge ut betalkort).
Klarna kommer ut som nykonkurrent med VISA och ska även starta en bank, för att locka kunder så måste de göra på något sätt.

Du må även vara helt korkade om du tror att Klarna kommer ta full UC varje gång vid delbetalning? Är du seriös? Finns ingen på svenska marknaden som gör det. Klarnas delbetalningar har existerat i åratal och UC har aldrig tagits i samband med det.

Försvinn från tråden.

Gjort ett köp till. Parkerade för 1 krona denna gång. Funkade fint.
Gör ju inget om det inte kommer på månadsfaktura men jag kommer bli matt om jag får separara fakturor för varje köp

"Trixade"? Du menar att människor väljer lån som ger lägre ränta än deras ursprungliga?
Du är katastrof som indirekt uppmanar människor till att behålla sina hög-räntelån.

Det finns en anledning till varför Klarna har valt att ge ut just ett sådant kort.

Och anledningen är ju att klarna vill att man ska använda kortet för köp, inte för att konsolidera andra skuldee genom att överlista systemet och få ut kontanter.:)

Och anledningen är ju att klarna vill att man ska använda kortet för köp, inte för att konsolidera andra skuldee genom att överlista systemet och få ut kontanter.:)

Överlista systemet? De vill tjäna pengar. Punkt.
Ni får Klarna att framstå som en välgörenhetsorganisation som folket utnyttjar? De vill att folk ska maxbelåna sig och sedan betala ränta, det är därför de existerar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp