Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna, får inte handla efter inkasso

En fråga bara av nyfikenhet, ni som är spärrade kan ni inte handla med betala direkt heller? Låter ju helt sjukt isåfall... med tanke på nästan ALLA måste man betala via klarna.

En fråga bara av nyfikenhet, ni som är spärrade kan ni inte handla med betala direkt heller? Låter ju helt sjukt isåfall... med tanke på nästan ALLA måste man betala via klarna.
Jag är totalt spärrad. Går inte ens betala direkt med kort eller swish. Ganska jobbigt som du säger då nästan alla sidor går via Klarna. Har pratat med kundtjänst flera gånger men dom bryr sig inte. Skyller på sidan jag köper ifrån osv osv

Jag är totalt spärrad. Går inte ens betala direkt med kort eller swish. Ganska jobbigt som du säger då nästan alla sidor går via Klarna. Har pratat med kundtjänst flera gånger men dom bryr sig inte. Skyller på sidan jag köper ifrån osv osv
FYFAN Vad illa säger jag bara... klarna som ska gå ut i tidningar att som värnar om folk bla bla därför dom tar bort delbetalning osv... sen så gör dom sådär. Riktigt jävla svinigt sjukaste jag hört... idiotier. Lider med er..

Det låter ju helt otroligt. Jag har självvalt spärrat mig från Klarna för faktura/kontoköp sedan några år.
Och jag kan utan problem direktbetala.
Dom har ju en säkerhetsavdelning som ska hantera sådana här saker , ringa och kriga ?

Ja Klarna är ett "trevligt" företag, har alla möjliga konstigheter för sig. Skulle beställa recept belagd medicin som jag alltid gjort från Apotea. Plockar ihop min beställning som jag alltid har gjort men den här gången behöver jag inte något extra utan bara min medicin, då jag har nått den övre gränsen för att få frikort för medicin så behöver jag inte betala något, slutsumman blir noll kronor. Då visar det sig att det inte går att beställa, min adress är spärrad, ja jag har skuldsanering, så att jag inte är betrodd med kredit är jag i allra högst grad medveten om och har inga problem med det. När jag handlat tidigare har jag köpt andra saker och då har jag använt mitt visakort eller swish men den här gången finns inget att betala, slutsumman var ju noll kronor, då kan jag inte beställa och jag får inte min medicin som jag behöver. Chattade med Klarna men det är som många säger, det är mest god dag yxskaft svar man får där, så ock i detta fall... Jag avstår så långt det är möjligt att handla när klarna är betalningssätt, har så gjort sen lång lång tid tillbaka och kommer att fortsätta med det in i evigheten, känner inget behov av att gynna klarna...

De är ju faktiskt rätt sjukt att dom även spärrar för direktbetalningar, borde ju inte påverka utan bör fungera endast som en betaltjänst som kan brukas oavsett om man är spärrad för Klarnas kredit eller ej. Sån makt dom besitter när dom agerar så när dom dessutom är kopplade till de flesta näthandelssidor… Sjukt!

Det låter ju helt otroligt. Jag har självvalt spärrat mig från Klarna för faktura/kontoköp sedan några år.
Och jag kan utan problem direktbetala.
Dom har ju en säkerhetsavdelning som ska hantera sådana här saker , ringa och kriga ?
Jag fick maila deras ekonomi support men snabbaste förklaringen dom kom med nu är att har man tidigare varit skuldsatt så ser dom en framtida risk.
Saneringen är klar och jag är på riktigt färdig med skuldträsket.
Jag svarade henne utav vilken anledning har ni rätt att ha dessa uppgifter om mig i er bas?
inget svar och återkopplade med att jag tänker framföra klagomål till datainspektionen för man får inte lagra uppgifter som inte stämmer..

Jag har inga problem att inte få ha betalfunktioner på klarna. Men dom ska fan inte ha felaktiga uppgifter om mig!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp