Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna, får inte handla efter inkasso

Jag hade ett konto hos klarna som gick till KFM 2010. Betalt sen 4 år tillbaka och betalningsanmärkningen är borta sen länge.

Jag har ett konto hos klarna idag så det verkar inte alltid stämma.

Äntligen verkar Klarna ha tagit bort mig från sin svarta lista, för häromveckan när jag skulle beställa en sak på nätet så gick det helt plötsligt att välja att få den först och betala sen. Annars har Klarna hänvisat mig till förskottsbetalning i flera år nu.

Jag trodde att det hade blivit något fel, men nu när jag beställde en annan sak så gick det att ta även den på faktura.

Jag ligger två månadsbetalningar efter på Klarna. När går hela skuldbeloppet till inkasso och vilket bolag använder de sig av nuförtiden? (Är avbetalningsplan möjlig?)

Jag ligger två månadsbetalningar efter på Klarna. När går hela skuldbeloppet till inkasso och vilket bolag använder de sig av nuförtiden? (Är avbetalningsplan möjlig?)

De har ett eget inkassobolag, Segoria. Jag minns inte hur lång tid det tog innan min skuld hamnade där, men typ ett par månader. Och sedan var jag bannad från att handla på faktura hos Klarna i tre år eller nåt. Så de var rätt hårda mot mig tycker jag. Det var ingen stor skuld heller, några hundra bara.

Äntligen verkar Klarna ha tagit bort mig från sin svarta lista, för häromveckan när jag skulle beställa en sak på nätet så gick det helt plötsligt att välja att få den först och betala sen. Annars har Klarna hänvisat mig till förskottsbetalning i flera år nu.

Jag trodde att det hade blivit något fel, men nu när jag beställde en annan sak så gick det att ta även den på faktura.

Wow, Grattis!
Jag ligger fortfarande på deras "svarta lista". Nåja, jag kan handla på kortet mitt så ingen panik här. Men surt att man är "svartlistad" trots att man har genom gått en skuldsanering så man är "vit". Inte hos Klarna, tydligen samt Swedbank.

Wow, Grattis!
Jag ligger fortfarande på deras "svarta lista". Nåja, jag kan handla på kortet mitt så ingen panik här. Men surt att man är "svartlistad" trots att man har genom gått en skuldsanering så man är "vit". Inte hos Klarna, tydligen samt Swedbank.

Hade Du skulder hos Klarna & Swedbank som var med i Din skuldsanering?!
Har man inte ”sonat sina brott” tillräckligt när man har lyckats genomföra en skuldsanering om 5 hela år...typ?! :(
Är Du kund hos Swedbank och på vilket sätt straffar Dom Dig ?!

Vidrigt bolag, dom är för fan värre än SMS-bolagen dessa Klarna.
50.000 ärenden till KFM.....

Hade Du skulder hos Klarna & Swedbank som var med i Din skuldsanering?!
Har man inte ”sonat sina brott” tillräckligt när man har lyckats genomföra en skuldsanering om 5 hela år...typ?! :(
Är Du kund hos Swedbank och på vilket sätt straffar Dom Dig ?!
Ja, de låg i skuldsaneringen så jag borde ju ha blivit "vit" som hos andra bolag där jag får tummen upp att ta faktura. Swedbank har jag kastat ut för Skandia banken . Swedbank har mig som "svartlistad" i deras system vad jag kunde förstå. Försökte få ett nytt kreditkort men det gick inte för jag hade först för låg inkomst (har alltid haft det även på den tiden jag fick ett) samt har de mig på sin "svarta" lista. ja, jag fick ju släppa dom då jag fick inledande så där blev man straffad trots att jag skötte deras kreditkort som jag hade fram till inledande skuldsaneringen. Så därför ut med dom och in med något nytt. Kreditkortet löste jag nån annanstans.

Wow, Grattis!

Ja det var ingen panik för mig heller, men ändå skönt att kunna handla på faktura igen. Jag vet inte riktigt vad de har för regler, men det är nog ganska exakt tre år sedan jag råkade slarva lite med att betala till dem, så det kanske finns en sådan gräns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp