Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KFM och lån av anhörigs bil

Frågeställningen uppkommer dock för att jag INTE vill utsätta mina föräldrar för någon risk och veta om det finns något jag och mina föräldrar kan göra eller inte mer än att då inte köra deras bilar när jag väl är hemma och hälsar på.
Det enda 100% säkra är att du inte lånar deras bil.
Alt att ngn av dina föräldrar kör bilen och du åker med.

Vi röstar fram de som stiftar lagarna, vi har alltså de lagar vi förtjänar.

Så är det ju. Men jag försökte mest visa på paradoxen i det och med tanke på elpriserna som skenar för oss i syd dessa dagar tyckte jag att Kärnkraften är ett utmärkt exempel.

Göteborgs universitet har gjort gedigna undersökningar som visar att 7 av 10 svenskar vill ha kärnkraft och bygga ut densamma - ändå la lagstiftaren ner dom.
Det visar ju att folket inte alltid står bakom samtliga lagar bara för att man har röstat fram ett specifikt styre.

Man kan ta det ännu mer till sitt spets med dessa kriminella som får ersättning i hundratusenkronorsklassen utav JO. För mig och säkert 99% utav befolkningen är det väldigt stötande. Syftar på han våldtäktsmannen i Malmö. Men det innebär inte att man måste vara så fyrkantig och paragrafryttande där man ställer sig bakom det bara för att det är lagstiftningen.

All lagstiftning är inte bra det är därför nuvarande styre ändrat hundratals lagar redan - för dom gamla inte var bra.

En lagstiftning är ofta pragmatisk, det som är lagen idag kan 2026 vara det helt motsatta.

Göteborgs universitet har gjort gedigna undersökningar som visar att 7 av 10 svenskar vill ha kärnkraft och bygga ut densamma - ändå la lagstiftaren ner dom.
Det visar ju att folket inte alltid står bakom samtliga lagar bara för att man har röstat fram ett specifikt styre.
Det gjordes ju en folkomröstning på saken. Så folket har ju stått bakom det.

Det gjordes ju en folkomröstning på saken. Så folket har ju stått bakom det.

Ja. & 83% röstade för att vi skulle ha vänstertrafik i Sverige. Tror du att det hade blivit samma siffror idag?

Folk ändrar naturligtvis uppfattning i takt med att verkligheten kommer ikapp.

Ja. & 83% röstade för att vi skulle ha vänstertrafik i Sverige. Tror du att det hade blivit samma siffror idag?

Folk ändrar naturligtvis uppfattning i takt med att verkligheten kommer ikapp.
Absolut, men vi har inte haft någon ny folkomröstning på ämnet.
Att en regering som sitter i 4 år skulle lyckas införa kärnkraft ser jag som svårt. Det behövs en ny folkomröstning för att det ska kunna hanteras på ett vettigt sätt.

Är det någon skillnad på att ha utmätning och skuldsanering om man lånar någons bil om den kan bli tagen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp