Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KFM och lån av anhörigs bil

Ok. Jag skulle hellre vilja vända på steken och undra hur äckligt det inte är att det anses vara legitimt att ta någon annans bil i beslag. Speciellt då ägaren kan bevisa att det är hens bil med allehanda handlingar kopplade till bilköp, försäkringar och andra eventuella handlingar

Bevisbördan på motsatsen borde ligga på Kronofogden.
Håller verkligen med ! Enligt lagstiftningen så finns det ju då eg aldrig en ägare till en bil eftersom ingen bevisning är tillräcklig , så ägarbeviset är helt ogiltigt . Helt sjukt !!

Håller verkligen med ! Enligt lagstiftningen så finns det ju då eg aldrig en ägare till en bil eftersom ingen bevisning är tillräcklig , så ägarbeviset är helt ogiltigt . Helt sjukt !!
Ganska få lösa egendomar har juridiskt bindande ägarregister.
Bostadsrätter, med undantag om någon hävdar dold äganderätt.

Ok. Jag skulle hellre vilja vända på steken och undra hur äckligt det inte är att det anses vara legitimt att ta någon annans bil i beslag. Speciellt då ägaren kan bevisa att det är hens bil med allehanda handlingar kopplade till bilköp, försäkringar och andra eventuella handlingar

Bevisbördan på motsatsen borde ligga på Kronofogden.

Det skulle gängkriminella uppskatta om inte annat

Det skulle gängkriminella uppskatta om inte annat
Så även privatpersoner som lånat ut sin bil i god tro/utan att veta bättre.
Jag kan ju bara gå till mig själv som under min utmätningsperiod lånade släktingars bilar ett antal ggr. Då visste jag inte om att det fanns en risk, men jag verkligen BARA lånade deras bilar. Flertalet nya och exklusiva bilar. Bara tanken på vad som skulle kunna ha skett om en fordonskontroll just då hade utförts, får mig att kippa efter luft.

Så även privatpersoner som lånat ut sin bil i god tro/utan att veta bättre.
Jag kan ju bara gå till mig själv som under min utmätningsperiod lånade släktingars bilar ett antal ggr. Då visste jag inte om att det fanns en risk, men jag verkligen BARA lånade deras bilar. Flertalet nya och exklusiva bilar. Bara tanken på vad som skulle kunna ha skett om en fordonskontroll just då hade utförts, får mig att kippa efter luft.
Det lär ha varit före den tiden Polismyndigheten fick biträda Kronofogden med att säkerställa egendom (augusti 2022).

Det är väl domstolens fel nu ändå va? Hade hon inte fått avslag på överklagan

Läs artikeln du själv länkar till så är ditt problem löst!
Det är det jag gjort och därav min frågeställning, onödigt dryg respons från dig.
Detta är ett forum där många besitter eller har suttit I samma sits och därför kanske kan komma med råd.
Tack!

Varför utsätta sina anhöriga o vänner för risken?
Frågeställningen uppkommer dock för att jag INTE vill utsätta mina föräldrar för någon risk och veta om det finns något jag och mina föräldrar kan göra eller inte mer än att då inte köra deras bilar när jag väl är hemma och hälsar på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp