Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kfm i farten igen

Jag vet inte heller vad som hände. Och jag betalar ju så mycket mer nu så att skulden ska minska fortare. Sammanlagt 23500 kr i månaden betalar jag till kfm nu. 13500 är min införsel och 10000 kr extra per månad får dom.
De 23500 kr går det till den fodringsägaren som vill utmätta huset eller sammanlagt till alla som du har skuld till? Ligger alla skulder hos KF? Och har du specifika avbetalningsplaner med dem eller delas det lika genom löneutmätningen?

De 23500 kr går det till den fodringsägaren som vill utmätta huset eller sammanlagt till alla som du har skuld till? Ligger alla skulder hos KF? Och har du specifika avbetalningsplaner med dem eller delas det lika genom löneutmätningen?

Som jag förstått av det som skrivits så fördelas det på andra skulder.
Det är ju fullt möjligt att betala direkt till en fordringsägare trots att det ligger för utmätning också, dom får sätta ner skulden efter varje inbetalning. Det är också möjligt att betala på ett visst mål, varje skuld har ett eget ocr.nr

Som jag förstått av det som skrivits så fördelas det på andra skulder.
Det är ju fullt möjligt att betala direkt till en fordringsägare trots att det ligger för utmätning också, dom får sätta ner skulden efter varje inbetalning. Det är också möjligt att betala på ett visst mål, varje skuld har ett eget ocr.nr
Ja exakt! Och jag tänkte om man kom överens med de största att ha dem på avbetalningsplan på sidan om löneutmätningen och de drar bort det från KFM?

Ja exakt! Och jag tänkte om man kom överens med de största att ha dem på avbetalningsplan på sidan om löneutmätningen och de drar bort det från KFM?

Kan fungera, men det är ingen rättighet att få avbetalningsplaner och målen återkallade, om borgenärerna inte vill så är det bara att gilla läget, alternativt tjata till dom ändrar sig.

Kan fungera, men det är ingen rättighet att få avbetalningsplaner och målen återkallade, om borgenärerna inte vill så är det bara att gilla läget, alternativt tjata till dom ändrar sig.
Nä det är jag fullt medveten om:) men tänkte som lite pepptalk och försöka hitta lite utvägar

Nä det är jag fullt medveten om:) men tänkte som lite pepptalk och försöka hitta lite utvägar
Tack för pepptalken. Känner att jag behöver det nu.
Jag får vänta och se om det finns andra som vill hänga på nu med husförsäljning. Men förstår inte riktigt varför. Det kommer inte bli mycket kvar på min vinst efter försäljningen. Så deras skuld kommer inte att minska mycket. Risken är att vi får flytta nånstans där någon är villig att hyra till en som har betalningsanmärkningar och då kanske jag måste säga upp mig och då kan dom inte dra införsel heller.
Då i värsta fall får dom en liten summa och sen inget mer, istället för att låta huset vara. Dra införsel och då är skulden betald inom ett par år.

Tack för pepptalken. Känner att jag behöver det nu.
Jag får vänta och se om det finns andra som vill hänga på nu med husförsäljning. Men förstår inte riktigt varför. Det kommer inte bli mycket kvar på min vinst efter försäljningen. Så deras skuld kommer inte att minska mycket. Risken är att vi får flytta nånstans där någon är villig att hyra till en som har betalningsanmärkningar och då kanske jag måste säga upp mig och då kan dom inte dra införsel heller.
Då i värsta fall får dom en liten summa och sen inget mer, istället för att låta huset vara. Dra införsel och då är skulden betald inom ett par år.
Får jag fråga vilka det är som helt plötsligt ändrade sig? Du behöver såklart inte svara. Men bra att ha i bakhuvudet att de gör så!

Ärligt talat så vet jag inte. Jag frågade dom som vill att huset säljs. Har en skuld till dom på ca 200 000 kr. Dom får 6000 kr i införsel varje månad och det är för lite enligt dom. Det var svaret jag fick.

Ärligt talat så vet jag inte. Jag frågade dom som vill att huset säljs. Har en skuld till dom på ca 200 000 kr. Dom får 6000 kr i införsel varje månad och det är för lite enligt dom. Det var svaret jag fick.
De borde ju kunna säga då vad de skulle vilja ha kan man tycka!

Nu ringde handläggaren från kfm. Jag skrev och bad om anstånd men det blev blankt nej. Han sa att han tar inte hänsyn till att vpr son är sjuk och att min man är djupt deprimerad och försökt ta livet av sig.
Enda han vill veta hur jag ska lösa min skuld. Att han bryr sig inte om hur sjuk vår familj är.
Han är så otrevlig att prata med.
Det förstår ju jag med att jag måste betala min skuld men jag ville ha anstånd ett tag för att undersöka möjligheterna att lösa in min skuld.
Nu vet jag inte hur lång tid har jag på mig innan huset går till försäljning?
Men jag ska överklaga till tingsrätten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp