Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kfm i farten igen

Okej, jag uppfattade att orden stod i något brev du hade fått.
Det finns ju en risk i att avvakta med att utmäta saker och ting, det händer att gäldenärer kommer på idén att överföra egendom på andra personer för att undgå utmätning.

Kan inte se att det är någon poäng att både överklaga och begära rättelse, blir bara mer papper. Innan dom skickar iväg överklagandet med kfms yttrande till tingsrätten brukar dom så vitt jag vet kolla om det finns skäl att rätta beslutet.

Vad är det för fordringsägare och hur stor är skulden till denne? Kanske kunde ni komma överens om att de återkallar skulden från KFM och så betalar ni de där extra 10 000 direkt till dem istället?

Jag har frågat om jag kan betala dom 10000 istället. Min skuld till dom är strax under 200000 kr Det gick dom med på men då hade kfm redan hunnit skicka frågan till andra fordringsägare om dom vill att huset ska säljas så nu vet jag inte ifall fler vill.
Så det enda jag kan göra nu är att vänta och se om dom andra också vill. Men jag får försöka sriva till kfm och hoooas dom ger anstånd.

Jag har frågat om jag kan betala dom 10000 istället. Min skuld till dom är strax under 200000 kr Det gick dom med på men då hade kfm redan hunnit skicka frågan till andra fordringsägare om dom vill att huset ska säljas så nu vet jag inte ifall fler vill.
Så det enda jag kan göra nu är att vänta och se om dom andra också vill. Men jag får försöka sriva till kfm och hoooas dom ger anstånd.
Trist och jobbigt för er att ha sånt hängande över sig. Jag trodde du kommit överens med alla fodringsägare i november om att de inte ville utmäts huset? Varför ändrade de sig redan nu om de får in pengar?

Jag vet inte. jag kom överens med dom och höll mina avbetalningar men ändå var det en som ångrade sig och vill sälja huset.
Känner just nu att jag orkar inte ens oroa mig. Luften gick ur mig.
Fet rnda jag oroar mig för är vår son och min man. Själv kan jag bo i husvagn men jag måste försöka strida för vår son och min man.

Det borde som sagt inte finnas något att anstå.
Det låter som olika ställen har olika rutiner, har dom övriga en gång sagt nej så brukar jag inte fråga på nytt om någon ändrar sig och det blir utmätning ändå, dessutom skulle ju då de som säger ja i andra läget när fastigheten redan är utmätt få sämre förmånsrätt och ändå stå lika stor risk att ta kostnaderna om det inte går att sälja..

Jag vet inte. jag kom överens med dom och höll mina avbetalningar men ändå var det en som ångrade sig och vill sälja huset.
Känner just nu att jag orkar inte ens oroa mig. Luften gick ur mig.
Fet rnda jag oroar mig för är vår son och min man. Själv kan jag bo i husvagn men jag måste försöka strida för vår son och min man.
Ja jag förstår att luften går ur dig. Men tycker det är så oärligt och dåligt av att de först ger en ett hopp och några månader senare drar undan mattan

Kan inte minnas att jag varit med om att någon ändrat från nej till ja bara utan vidare någon gång.

Tvärtom har jag varit med om, att dom ångrat sig efter utmätningen är gjord.

Jag vet inte heller vad som hände. Och jag betalar ju så mycket mer nu så att skulden ska minska fortare. Sammanlagt 23500 kr i månaden betalar jag till kfm nu. 13500 är min införsel och 10000 kr extra per månad får dom.

Jag vet inte heller vad som hände. Och jag betalar ju så mycket mer nu så att skulden ska minska fortare. Sammanlagt 23500 kr i månaden betalar jag till kfm nu. 13500 är min införsel och 10000 kr extra per månad får dom.

Det är väl helt helt enkelt så att dom vill ha igen alla pengar på en gång då inte det betalats enligt avtal, lite konstigt att dom inte kom på det innan bara

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp