Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kfm i farten igen

Nu ringde handläggaren från kfm. Jag skrev och bad om anstånd men det blev blankt nej. Han sa att han tar inte hänsyn till att vpr son är sjuk och att min man är djupt deprimerad och försökt ta livet av sig.
Enda han vill veta hur jag ska lösa min skuld. Att han bryr sig inte om hur sjuk vår familj är.
Han är så otrevlig att prata med.
Det förstår ju jag med att jag måste betala min skuld men jag ville ha anstånd ett tag för att undersöka möjligheterna att lösa in min skuld.
Nu vet jag inte hur lång tid har jag på mig innan huset går till försäljning?
Men jag ska överklaga till tingsrätten.

Jag lider med dig, Ester. Empatilösheten... Man skiter fullständigt i hur människor har det, även när dom gör sitt yttersta för att fixa till situationen.

Hoppas allt går väl för er!

Dom som vill att huset ska säljas.... är dom medvetna om hur lite pengar dom kommer få vid en eventuell försäljning?

Jag lider med dig, Ester. Empatilösheten... Man skiter fullständigt i hur människor har det, även när dom gör sitt yttersta för att fixa till situationen.

Hoppas allt går väl för er!
Tack snälla för din omtanke. Det värmer.

Dom som vill att huset ska säljas.... är dom medvetna om hur lite pengar dom kommer få vid en eventuell försäljning?[/QUOTE
Jag tror inte det. Handläggaren på kfm har sagt att huset är värt 1.4 miljoner men ingen värderingsman har varit och värderat huset.

Nu ringde handläggaren från kfm. Jag skrev och bad om anstånd men det blev blankt nej. Han sa att han tar inte hänsyn till att vpr son är sjuk och att min man är djupt deprimerad och försökt ta livet av sig.
Enda han vill veta hur jag ska lösa min skuld. Att han bryr sig inte om hur sjuk vår familj är.
Det förstår ju jag med att jag måste betala min skuld men jag ville ha anstånd ett tag för att undersöka möjligheterna att lösa in min skuld.
Men låter helt stört att KF beter sig så. Försök kontakta de som vill utmäta huset för det är ju inte KF som bestämmer det

Jag tror inte det. Handläggaren på kfm har sagt att huset är värt 1.4 miljoner men ingen värderingsman har varit och värderat huset.

Men låter helt stört att KF beter sig så. Försök kontakta de som vill utmäta huset för det är ju inte KF som bestämmer det
Tack. Jag ska göra det. Han är så kall den människan.
Får man byta handläggare?
Inte för husets skull utan för att få en person att få prata med som är lugn.
Förlåt att jag säger så här med den jag har nu är hemsk. Så elak och kall. Har aldrig hör honom säga något trevligt.
Han säger att jag får skylla mig själv att jag har skulder. Att det är inte hans sak att min man försökt ta livet av sig. Det enda hans jobb är att få in pengarna. Han sa tom att han jobbar inte med känslor.

Förlåt att jag säger så här med den jag har nu är hemsk. Så elak och kall. Har aldrig hör honom säga något trevligt.
Han säger att jag får skylla mig själv att jag har skulder. Att det är inte hans sak att min man försökt ta livet av sig. Det enda hans jobb är att få in pengarna. Han sa tom att han jobbar inte med känslor.
Usch vilken sakom man har sånt jobb borde man vara lite humanare. Ring de som du har skulden till!

Om det ska göras en indragning av makens andel av fastigheten så tar det grovt 2 månader innan man ens kan påbörja försäljningen. Jag har skrivit några gånger att då inte indragningen lär vara klar, just eftersom den tar lång tid, så finns det inget att lämna anstånd på.
Själva försäljningsprocessen tar en stund den också, jag skulle räkna minst 2 månader innan auktionen, sedan har man en månad på sig efter auktionen att flytta.
Det är dock inte direkt ovanligt att försäljningsprocessen tar 4-6 månader heller, det kan vara värderingsmän som har mycket att göra, att dom kanske inte blev insläppta så kronofogden måste följa med och gå in med låssmed, och att värderingen som så kan vara komplicerad, kanske svårbedömt objekt och en massa mark och skog med tex, då tar det ofta några veckor extra

Du kan ju alltid be om en ny handläggare, det är dock inget du har någon absolut rätt till, och byts handläggaren så påverkar det inte de beslut som fattats tidigare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp