Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Köp och sälj tråden

Säljer: Samsung Galaxy Tab A 10.1 SM-T515 32GB.
Införskaffad Hösten 2020, NYSKICK. Använd en handfull gånger.

VARNING

Jag noterar här i tråden att signaturen "Madizza" sålde en Iphone XS billigt i somras, tyckte det var konstigt att samma person sedan också nyligen sålde en Iphone XS - billigt även den här gången. Jag skickar ett PM till signaturen och hon säger att jag ska swisha henne ikväll så att hon kan skicka varan. Jag tycker det låter väldigt suspekt en fredag 20:40. När man "låtsasswishar" ser man namnet till personen. Jag swishade inte.

Sen skickar jag ett PM till en signatur som registrerades för två dagar sedan. Personen ovan heter "Eskimå22" - säljer en Iphone 12 Max otroligt billigt som ni ser. Då skickar samma person PM till mig och säger att hon har arbetstelefon och att hon inte är i behov utav en Iphone 12. Nu till det intressanta, när jag skulle swisha 1 krona till Eskimå22 så visar det sig att det är samma tjej i Halmstad - namnet Eskimå22 och Madizza har således två olika konton, med inga inlägg, som säljer Iphone långt under marknadsvärde och ville ha swish i förtid.

Det är således ren och skär jävla bluff och bedragare. Nya konton som vill ha swish i förtid och som skapat flera konton.

INNAN ni köper något här på Lånforum gör en jävla undersökning vem numret tillhör om dom finns på Google osv. Uppenbarligen finns det fula fiskar och bedragare här. Slutar numret på den ni ska swisha på 18 så rekommenderar jag er att inte köpa. B

VARNING

Jag noterar här i tråden att signaturen "Madizza" sålde en Iphone XS billigt i somras, tyckte det var konstigt att samma person sedan också nyligen sålde en Iphone XS - billigt även den här gången. Jag skickar ett PM till signaturen och hon säger att jag ska swisha henne ikväll så att hon kan skicka varan. Jag tycker det låter väldigt suspekt en fredag 20:40. När man "låtsasswishar" ser man namnet till personen. Jag swishade inte.

Sen skickar jag ett PM till en signatur som registrerades för två dagar sedan. Personen ovan heter "Eskimå22" - säljer en Iphone 12 Max otroligt billigt som ni ser. Då skickar samma person PM till mig och säger att hon har arbetstelefon och att hon inte är i behov utav en Iphone 12. Nu till det intressanta, när jag skulle swisha 1 krona till Eskimå22 så visar det sig att det är samma tjej i Halmstad - namnet Eskimå22 och Madizza har således två olika konton, med inga inlägg, som säljer Iphone långt under marknadsvärde och ville ha swish i förtid.

Det är således ren och skär jävla bluff och bedragare. Nya konton som vill ha swish i förtid och som skapat flera konton.

INNAN ni köper något här på Lånforum gör en jävla undersökning vem numret tillhör om dom finns på Google osv. Uppenbarligen finns det fula fiskar och bedragare här. Slutar numret på den ni ska swisha på 18 så rekommenderar jag er att inte köpa. B
Jag sålde ett par lurar till en här, skickade bild på lurarna och mitt körkort, vi swisha innan - körde spårbart jag har ett ovanligt efternamn så va ju lätt att se att de va min Swish, mitt körkort osv.

Men håller med om att man behöver va lite misstänksam när det är ett konto som öppnades typ igår som eskimå22.

Tycker vi borde göra en lista med betrodda säljare och köpare, för det är klart man blir lika nojig när man ska sälja till någon :)

Jag har lite saker på pantbanken om någon är intresserad, de flesta går ut snart.

saker som jag köpt för att få ut pengar snabbt men inte haft råd att lösa ut sen, Oftast får man bara 40% av andrahandsvärdet - oavsett om det ligger i oöppnad förpackning.

Ett PS5 Disc Edition med FIFA 23, ligger kvar en månad till drygt - fick 4000 i pant för den, kollat lite på Tradera vad de säljs för så runt 6000.

Har även en IPhone 13 PRO 128GB, oöppnad den med. Men den åker på auktion när som helst. Fick 5000 i pant, kan tänka mig att sälja den för 7000.

Jag har möjlighet att skicka med postförskott!

Så om någon vill köpa kan jag förlänga lånetiden och hämta ut den 25:e sen skicka :)

Kan beställa något från komplett.se till dig i utbyte mot pengar?

Jag sålde ett par lurar till en här, skickade bild på lurarna och mitt körkort, vi swisha innan - körde spårbart jag har ett ovanligt efternamn så va ju lätt att se att de va min Swish, mitt körkort osv.

Men håller med om att man behöver va lite misstänksam när det är ett konto som öppnades typ igår som eskimå22.

Tycker vi borde göra en lista med betrodda säljare och köpare, för det är klart man blir lika nojig när man ska sälja till någon :)

Jag köpte lurar från @Rebban00 och allt hon säger stämmer. Jag tog till alla nödvändiga åtgärder för att säkra mig från bedrägeri.

Jag anser att man ska kräva bild på leg samt swisha 1 kr till personen för att se om legitimation och namn på swish överensstämmer. Förutom det så även bild på varan tillsammans med legitimation.

När det gäller dyra varor är det bättre om man swishar halva beloppet först, sedan efter mam fått varan och allt överensstämmer så swishar man resten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp