- Meddelanden
- 37
- Mottagna reaktioner
- 26
- Poäng
- 92
Ort som du/den finns på?Har en iPhone 12 PRO Max, super skick. 96%batterikapacitet, inga repor eller dylikt. 3 olika skal till. 2000 eller billigare om du är snabb ☺️
Ort som du/den finns på?Har en iPhone 12 PRO Max, super skick. 96%batterikapacitet, inga repor eller dylikt. 3 olika skal till. 2000 eller billigare om du är snabb ☺️
Jag sålde ett par lurar till en här, skickade bild på lurarna och mitt körkort, vi swisha innan - körde spårbart jag har ett ovanligt efternamn så va ju lätt att se att de va min Swish, mitt körkort osv.VARNING
Jag noterar här i tråden att signaturen "Madizza" sålde en Iphone XS billigt i somras, tyckte det var konstigt att samma person sedan också nyligen sålde en Iphone XS - billigt även den här gången. Jag skickar ett PM till signaturen och hon säger att jag ska swisha henne ikväll så att hon kan skicka varan. Jag tycker det låter väldigt suspekt en fredag 20:40. När man "låtsasswishar" ser man namnet till personen. Jag swishade inte.
Sen skickar jag ett PM till en signatur som registrerades för två dagar sedan. Personen ovan heter "Eskimå22" - säljer en Iphone 12 Max otroligt billigt som ni ser. Då skickar samma person PM till mig och säger att hon har arbetstelefon och att hon inte är i behov utav en Iphone 12. Nu till det intressanta, när jag skulle swisha 1 krona till Eskimå22 så visar det sig att det är samma tjej i Halmstad - namnet Eskimå22 och Madizza har således två olika konton, med inga inlägg, som säljer Iphone långt under marknadsvärde och ville ha swish i förtid.
Det är således ren och skär jävla bluff och bedragare. Nya konton som vill ha swish i förtid och som skapat flera konton.
INNAN ni köper något här på Lånforum gör en jävla undersökning vem numret tillhör om dom finns på Google osv. Uppenbarligen finns det fula fiskar och bedragare här. Slutar numret på den ni ska swisha på 18 så rekommenderar jag er att inte köpa. B

Jag sålde ett par lurar till en här, skickade bild på lurarna och mitt körkort, vi swisha innan - körde spårbart jag har ett ovanligt efternamn så va ju lätt att se att de va min Swish, mitt körkort osv.
Men håller med om att man behöver va lite misstänksam när det är ett konto som öppnades typ igår som eskimå22.
Tycker vi borde göra en lista med betrodda säljare och köpare, för det är klart man blir lika nojig när man ska sälja till någon![]()
Det är ingen garanti för att man får varan vid postförskott det kan lika gärna vara en tegelsten i paketet när du öppnar den.Eller att man kräver att varan skickas mot postförskott.