Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köp och sälj tråden

I min värld finns det ju 2 lösningar.

1. direkt på måndag tar du dig till SEB och tar en nummerlapp så hjälper dom dig på plats och så swishar du över det direkt efter. För om du nu inte har lurat Sissii så finns det ingen anledningen att vänta tills torsdag för då har du ju redan pengarna. För det kan inte vara så att du hoppas få in pengar på torsdag som ska lösa det?

2. Du erkänner att du lurat Sissii och ber om ursäkt och tar konsekvenserna av det du gjort. Vi gör alla fel ibland men det som avgör hur saker går efter det är hur vi agerar efter vi gjort fel.

I min värld finns det ju 2 lösningar.

1. direkt på måndag tar du dig till SEB och tar en nummerlapp så hjälper dom dig på plats och så swishar du över det direkt efter. För om du nu inte har lurat Sissii så finns det ingen anledningen att vänta tills torsdag för då har du ju redan pengarna. För det kan inte vara så att du hoppas få in pengar på torsdag som ska lösa det?

2. Du erkänner att du lurat Sissii och ber om ursäkt och tar konsekvenserna av det du gjort. Vi gör alla fel ibland men det som avgör hur saker går efter det är hur vi agerar efter vi gjort fel.
1. Måndag är det nog stängt.
2. I veckan när jag var där sa de till mig att det var tidsbokning för sånt.
Jag blev kund där via bank id från Handelsbanken och när jag sa upp Handelsbanken försvann deras bank id och jag kunde inte logga in.

om jag nu skulle lurat henne varför skulle jag få sitta och svara henne än? I min värld så svarar man inte alls och blockar en, så har de varit de gångerna jag läst om de iallafall.

1. Måndag är det nog stängt.
2. I veckan när jag var där sa de till mig att det var tidsbokning för sånt.
Jag blev kund där via bank id från Handelsbanken och när jag sa upp Handelsbanken försvann deras bank id och jag kunde inte logga in.

om jag nu skulle lurat henne varför skulle jag få sitta och svara henne än? I min värld så svarar man inte alls och blockar en, så har de varit de gångerna jag läst om de iallafall.
Då har jag några följdfrågor. Det tar tagit 3 veckor säger Sissii och då undrar jag följande: Hur betalade du din hyra? Hur köper du mat ? Har banken haft fullt i 3 veckor och dom tar absolut inte emot drop in?

och på frågan varför du fortfarande svarar så kan jag ju tänka mig att du hoppas att genom att svara så undviker du en polisanmälan och du med lite tur kanske kan skrapa fram pengar så småningom

Snacka inte innan du vet är du snäll. Har sålt till 3 tidigare här vad jag vet. Kolla med dom om de blev lurad?
Att du har tidigare ärliga försäljningar betyder inte ett dugg om du inte är ärlig hela vägen, när du säljer till en person som varken får sin produkt eller pengar räcker det inte med att gå på historik och säga till vem eller vilka du har sålt ärligt till tidigare.

´´Jag slog sönder 2 av dina bilrutor men lämnade dom 2 andra, tacka mig senare´´

Det handlar inte om att du har lurat, vi förstår att folk här på Lånforum kan ha diverse problem, skulder, spelproblematik, eller andra problem som leder till desperata handlingar (Även varför jag anser tråden här inte bör finnas då det leder till att folk kan drabbas av just detta som @Sissii fått uppleva) men att ärligt kunna säga att du gjort fel, och erkänna att du har gjort ett misstag istället för att ha en ful jargong via PM till @Sissii.

Några frågor som dyker upp:

1. Om du har airpodsen varför fick hon då inte airpodsen varför är detta en fråga om ifall hon ska få pengarna tillbaks eller inte? Vad har att du ska skicka airpodsen med att du har bytt bank att göra? Varför blir det en fråga om pengarna tillbaks och inte airpodsen som ska skickas? Hade du då i avsikt att sälja en vara som du inte har? Det är bedrägeri vare sig hon får pengarna tillbaks eller ej då du haft i uppsåt att sälja något du inte har.

2. Du var snabb med att ta emot betalning, men inte snabb med att informera att du kommer byta bank och att komplikationer kan ske, återigen (1) du hade inte airpodsen, annars hade du bara skickat dom och det hade inte blivit en fråga om en återbetalning, vilket innebär att detta var i dina planer att komma med denna ursäkt redan innan försäljningen.

3. Du vet om att @Sissii inte är den enda, vill du ha namn på andra användare kan jag få dom att skriva sin historia här i tråden.

Återbetala @Sissii samt droppa den attityden du har i PM till henne, och andra användare.

Då har jag några följdfrågor. Det tar tagit 3 veckor säger Sissii och då undrar jag följande: Hur betalade du din hyra? Hur köper du mat ? Har banken haft fullt i 3 veckor och dom tar absolut inte emot drop in?

och på frågan varför du fortfarande svarar så kan jag ju tänka mig att du hoppas att genom att svara så undviker du en polisanmälan och du med lite tur kanske kan skrapa fram pengar så småningom
När jag tog emot swish så hade jag Handelsbanken. Och sa upp de första april. Men efter de är sånt stort problem att vänta till 21a april så får jag jaga rätt på någon som får lägga ut åt mig till henne då och efter som ni inte klarar av det.
Klart jag har tråkig attityd när hon säger att det är okej att vänta till 21a men den hänger ut mig här?

När jag tog emot swish så hade jag Handelsbanken. Och sa upp de första april. Men efter de är sånt stort problem att vänta till 21a april så får jag jaga rätt på någon som får lägga ut åt mig till henne då och efter som ni inte klarar av det.
Klart jag har tråkig attityd när hon säger att det är okej att vänta till 21a men den hänger ut mig här?
Inse att ingen annan än du har gjort fel här!
Du är inte i ett läge att ha attityd annat än att be om ursäkt och göra rätt för dig.

Ger du ett bra svar på min fråga:
1. Om du har/hade airpodsen varför fick hon då inte airpodsen varför är detta en fråga om ifall hon ska få pengarna tillbaks eller inte? Vad har att du ska skicka airpodsen med att du har bytt bank att göra? Varför blir det en fråga om pengarna tillbaks och inte airpodsen som ska skickas? Hade du då i avsikt att sälja en vara som du inte har? Det är bedrägeri vare sig hon får pengarna tillbaks eller ej då du haft i uppsåt att sälja något du inte har.

Så köper jag personligen airpods till dig.

Ehhh, jag sa aldrig att det var ”okej” , jag hade väl inget val än att vänta , snällt och fint .!
och jag frågade dig innan om inte du kan ordna att någon anan swishar pengar så får du betala den människan när du fixar detta .!!!

Och snälla , håll inte på att skylla på mig att jag har sagt ”okej”.! Du måste förstå att airpodsen var en present som jag skulle ge , hade det varit bara till mig själv , så hade jag nog haft mera tålamod. men när det har gått så lång tid , så …

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp