Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köp och sälj tråden

Jävlar vad folk säljer iphones,
Alltid ska det ske via posten, när man frågar om att mötas upp slutar personerna svara eller hittar på en ursäkt, märkligt.

Vet inte varför Cranved skriver att man slutar svara, när jag precis håller på att svara. Det var 3 min sen han skrev. Som svar till ”hoppet lever” så bor jag i södra Dalarna.

Syftade inte på dig,
Men syftar på vissa via PM. Du och jag har inte PM:at om någon Iphone, men generellt hade jag aldrig rekommenderat någon köpa en iphone via posten, det är bara dumt, hoppas att ingen gör detta. Möt upp personen irl eller ta inte risken.
Speciellt nya medlemmar utan någon historik på forumet.

Vart skall man annars göra upp om själva affären om inte i pm? Förstår inte vad som vore fel med det? Sen förstår jag heller inte varför man intr skall kunna sälja en telefon via post? Om någon bor långt ifrån, klart man då skickar via post. Men ingen ber dig eller någon annat att köpa heller. Det är väl en köp/säljtråd och jag säljer min tele, är väl inget konstigt med det? Men sure, jag tar bort mina ”annonser” om det nu är sådant problem

Återigen, det var inte riktat mot dig.
Jag har inte skrivit att det är fel göra upp deal via PM, jag förklarade att när någon försöker sälja en Iphone via PM och sedan när frågan om att göra upp affären IRL dyker upp så kommer inga svar/plötsligt är man utomlands för tillfället eller bor åt helvete. Vilket indikerar personen endast är ute efter att luras.

Sälj din Iphone för all del, menar bara att ingen bör köpa blint av någon på forumet, vi vill inte ha nästa inlägg om att någon har lurats och indirekt förklarar jag också för dig att sälja en Iphone på forumet när du är ny och inte har historik av lyckade sälj är det inte så stor chans du får det sålt, du har tidigare fått rekommendationen Tradera/Blocket där säljs Iphone väldigt enkelt, varför försöker du inte där?

Sure, köper dina resonemang. Känns dock som man bara bemöts med missunsamhet och skepsis vid försäljning. Blir ju svårt att ha lyckade försäljningar om man inte sålt något innan. För en lyckad försäljning lär man ju få något sålt också. Men du kan vara lugn, jag avslutar mitt konto här ist, just pga ovan. Skrev till admin och fråga hur man gör då jag inte hittar någon info.

Angående tradera så stängde jag mitt konto förra sommaren när jag upptäckte att det lösen ihop med övriga jag hade på andra siter hade hackats(använt samma överallt). Och när jag nu försökte öppna det på nytt så gick det ej, heller inte starta ett nytt konto. Men ska man se till rekommendationer så hade jag där 64 5+ av 64 möjliga.

Men med det sagt, jag avslutar mitt konto här ist så behöver ingen oroa sig över saker och ting.

Du måste också förstå att det var inte riktat mot dig, jag skulle aldrig nämna en specifik individ och påstå något sådant. Jag känner inte dig.
Utan det var rent generellt.

Blocket? Hur enkelt som helst, kostar inte heller mycket med en annons, du får många intresserade på kort tid.

Hoppas du får den sålt, lycka till.

Nej, förstår. Men blir lite ”lack” när det man skriver direkt bemöts med skepsis. Men det kanske samtidigt är ett resultat av vad som tycks ha skett i den här tråden tidigare med diverse blufförsäljningar etc.

Blocket intresserar mig inte, väldigt mkt knepiga personer där vad jag hört.

Men som sagt, jag hoppar detta. Får se om admin kan svara på hur man avslutar kontot.

Hade gott!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp