Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag vet inte vad jag ska göra

Älskade vänner jag inte känner. Jag tog modet att berätta. Han blev upprörd och arg. Ledsen tog värst och va fruktansvärt att se. Sen tog han med mig in på kontoret och bad mig visa vad som är mest akut, betalade av allt som gått vidare till inkasso alla små skitlåt. Bara dom stora kvar på ca hälften som jag får brottas med. Dyra men jag klarar dom tillsvidare. Han ville se spärren på spelpaus. Sen kramade han om mig och sa ”nya tag nu, jag älskar dig unge”. Jag gråter av lycka istället nu. Tack till er alla. Den här dagen kommer jag aldrig att glömma
Vilken känsla! Glad för din skull! Se nu till att göra dig själv rättvisa och din pappa stolt. Lycka till

Älskade vänner jag inte känner. Jag tog modet att berätta. Han blev upprörd och arg. Ledsen tog värst och va fruktansvärt att se. Sen tog han med mig in på kontoret och bad mig visa vad som är mest akut, betalade av allt som gått vidare till inkasso alla små skitlåt. Bara dom stora kvar på ca hälften som jag får brottas med. Dyra men jag klarar dom tillsvidare. Han ville se spärren på spelpaus. Sen kramade han om mig och sa ”nya tag nu, jag älskar dig unge”. Jag gråter av lycka istället nu. Tack till er alla. Den här dagen kommer jag aldrig att glömma
Ta vara på denna chansen nu och tänk inte att det räcker med 'bara' spelpaus. Sök hjälp, vårdcentralen kan hjälpa styra åt rätt håll. Det finns 2 jobb framför dig nu; det mentala jobbet som du behöver hjälp med och den ekonomiska delen som behöver städas.

Såå fint att höra! Då är hyran löst med? Jag hoppas verkligen att du vårdar din relation till din pappa, och den till dig själv. Håll sig borta från spel, gå på möten, ta samtalskontakt, om det behövs lämna över ekonomin eller iaf så att dom viktigaste räkningarna blir betalda. Det bästa sättet att återgälda den som hjälpte dig upp ur helvetet är att aldrig mer återvända till samma helvete. Styrka till dig!

Bra farsa du har. Se till att spärra dig överallt från olika smslån och usla krediter m.m. så du inte kan ta nya lån igen i rent förebyggande syfte. Sök även hjälp för ditt spelmissbruk så du får hjälp med den.

Ja hyran är löst och betald! Helt otroligt. Skäms att jag trott att han skulle lämna mig och vända mig ryggen. Vilken dimma det har varit. Nu ska jag ta tag i mig själv

Kotten,

Otroligt kul att höra att det löste sig för dig! Starkt av dig att berätta. MEN - varningens finger.

Du måste spärra dig på precis allt, inklusive trustly och zimpler, samt höra av dig till kommunen om hjälp mot ditt missbruk. Det finns professionell hjälp att få. Det är spelberoendet du behöver få hjälp med. Det är så lätt att trilla dit igen, oavsett spärr på spelpaus. Du kommer få tillbaka suget att spela - garanterat!

Snälla, gör dig själv en tjänst och ta tag i problemet till 100%. Jag har haft 3 kraftiga återfall men är nu spelfri sedan ett år. Har lämnat bort mitt bankID till min sambo och går regelbundet på kommunens missbruk- och beroendemottagning.

Inte meningen att skrämma dig, men enorma krafter bakom spelmissbruk som man ej ska underskatta.

Var snäll mot dig, sköt om dig, och framför allt - gör allt i din makt för att bygga upp barriärer som skyddar dig mot spel.

mvh

Ja hyran är löst och betald! Helt otroligt. Skäms att jag trott att han skulle lämna mig och vända mig ryggen. Vilken dimma det har varit. Nu ska jag ta tag i mig själv

Riktigt skönt att höra!
Ta vara på denna chans nu, på riktigt! Var helt ärlig mot din pappa och lyssna på hans kloka råd, så har du snart ett nytt fint liv framför dig!

Vilken underbar pappa du har! Jag blev riktigt tårögd då jag läste vad han gjort för dej. Ta vara på detta och håll hårt i denna chans.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp