Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Klarar du inte av att säga det öga mot öga så kanske ett mejl eller brev han får läsa är enklare för dig?
Framöver så bör du ge han eller andra dina räkningar att betala istället för att de ska föra över pengar som du spelar bort p.g.a. ditt missbruk för att säkerställa att räkningarna blir betalda.
Lägg alla korten på bordet för din pappa. Berätta om läget, berätta om varför det blivit såhär. Dölj inget, då det ändå kommer komma fram i ett senare läge.
Han kommer säkert bli förvånad och lite arg initialt, men sen tacksam för att du gett honom förtroendet och att du berättat som det är. Lyssna på hans kloka råd, och hitta nya rutiner framåt som är bra för din ekonomi. Ett initialas steg kan vara att lämna över din ekonomi till din pappa ett år. Det känns jobbigt, men tänk vad lugnt det kommer bli för hjärnan!?
Du klarar detta!
Jag försatte mig i en helvetiskt ekonomisk sits när jag förlorade massa folk i min omgivning för några år sedan. Ett år höll jag på som du, sedan berättade jag både för vänner och familj vad jag ställt till med. Alla var hjälpsamma och förstående. Vissa delade egna historier om hur de gjort bort sig i livet.
Berätta bara för honom och utelämna inget. Då kan er relation istället gå i kras om 2 månader när du sitter i samma sits igen.
Jag rekomenderar dig starkt att låta han sköta din ekonomi framöver också. Varenda krona du får in ska till honom så han håller i pengarna. Spel ihop med panikångest är troligen den säkraste kombiinationen för att fördärva hela livet. Du kommer aldrig vinna tillbaka dom pengarna. Det är 0.00000% chans. Börja om, ge bort din ekonomi tillsvidare. Och när du berättat så lovar jag att ångesten släpper bitvis. Ju fler ju bättre nästan.
Det kommer att kännas så mycket bättre efter att du berättat. Håll modet uppe!
Vi tänker på dig och skickar mental styrka. Du klarar det! Med tanke på att han hjälpt dig innan tror jag han älskar dig jättemycket och kommer att stödja din resa till tillfrisknande! Med eller utan lån.
Lycka till
Jag tror så här att även om din pappa blir initialt besviken och kanske är arg så tror jag att det skulle känts så mkt värre för honom om du vart hemlös och hamnade på psyket. Ingen vill det för sina barn och ni verkar ändå haft en bra relation då han hjälpt dej förut.
Älskade vänner jag inte känner. Jag tog modet att berätta. Han blev upprörd och arg. Ledsen tog värst och va fruktansvärt att se. Sen tog han med mig in på kontoret och bad mig visa vad som är mest akut, betalade av allt som gått vidare till inkasso alla små skitlåt. Bara dom stora kvar på ca hälften som jag får brottas med. Dyra men jag klarar dom tillsvidare. Han ville se spärren på spelpaus. Sen kramade han om mig och sa ”nya tag nu, jag älskar dig unge”. Jag gråter av lycka istället nu. Tack till er alla. Den här dagen kommer jag aldrig att glömma