- Meddelanden
- 15
- Mottagna reaktioner
- 16
- Poäng
- 47
Måste varit tufft, stora skulder. Är ni fortfarande tillsammans?Jag har varit i samma sits med min fd sambo.
Det kom brev på brev på brev på brev från låneföretag och UC etc. Jag förstod att något var väldigt fel då jag fick betala så fort vi gjorde något.
Till slut ställde jag honom mot väggen och han erkände att han hade ett spelmissbruk.
När vi räknade ut hur mycket det var han låg back med så blev det 32000 kr den månaden.
Jag tvingade honom att berätta för sin familj som betalade alla lånen runt 800000 kr, tyvärr utan motkrav.
Efter några månader började breven komma igen och min sambo bad om nyckeln till brevlådan och ljög att han skulle fixa låset
Jag åkte hem från jobb på dagen och då låg där ett lånekuvert.
Denna gången tvingade jag honom att ringa sin arbetsgivare och säga att han är spel och alkoholmissbrukare.
Det blev två års behandling och idag är hans ekonomi på topp men min i botten tyvärr.
Ja, tänkte berätta för sambon att jag vet ikväll efter pepp här. Orkar inte diskutera med honom nu men kommer säga att jag vet, och att jag inte vill att han ljuger. Får se om och vad det leder till. Tack!
man behöver inte alltid gå enligt alla paragrafer