Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Men om jag släpper allt nu i maj ska jag ta bort min jämkning då ? Jag får kolla om jag får tillbaks pengar nästa år då
Om du jämkar idag så måste du ta bort den, annars blir det skatteskuld eftersom att du slutar betala ränta men fortsätter ta ränteavdrag på skatten. Jag antog att du inte jämkade för tillfället och hade skatteåterbäringen räntan för på Januari - Maj att ta ut på lönen kommande månader. Men det kapitalet är förmodligen förbrukat eller nära.
Det sista du vill ha om du söker skuldsanering är skatteskulder. Många får avslag pga skatteskulder.

Om jag släpper allt i maj skickar in en skuldsaneringsansökan också i juni när jag träffar budget o skuldrådgivare vill göra det via dem tar det längre tid då innan löneutmätning kör igång ? Tönkte om de måste granska skuldsaneringsansökan först innan de börjar med utmätning ? Verkar som vissa här på forumet skriver det så ellet så har jag missförstått det hela.
Även om jag inte tror jag blir beviljad skuldsanering nu kan man alltid aöka tänker jag det kostar inget
Nej det har ingen betydelse. Utmätning kan mkt väl ske innan någon hunnit kolla din ansökan. Det är två olika saker. Jag fick löneutmätning innan någon hunnit granska ansökan.

Om jag släpper allt i maj skickar in en skuldsaneringsansökan också i juni när jag träffar budget o skuldrådgivare vill göra det via dem tar det längre tid då innan löneutmätning kör igång ? Tönkte om de måste granska skuldsaneringsansökan först innan de börjar med utmätning ? Verkar som vissa här på forumet skriver det så ellet så har jag missförstått det hela.
Även om jag inte tror jag blir beviljad skuldsanering nu kan man alltid aöka tänker jag det kostar inget
Nej det tar inte längre tid för att du skickar en ansökan det är två skilda saker. Det är vid beslutet om inledande skuldsanering dom kommer dra tillbaka eller pausa en löneutmätning som är under utredning det är just nu sex månaders väntetid på att få besked om inledande därav kan du mycket väl få löneutmätning före du får ditt besked om att du får skuldsanering. Höjer också ett finger att du inte ska försöka förhala delgivningar om ditt mål är att få skuldsanering det räknas som att du inte är samarbetsvillig och ses som negativt av kronofogden.

Varför ska du känna dig värdelös? Förstår verkligen inte.Att ha löneutmätning betyder inte att man slutat betala sina skulder,man gör fortfarande "rätt för sig "bara under andra former. Skuldsanering kommer, du måste vara tålmodig, allt ordnar sig till slut.
Jo för man i detta dömande land räknas som andea klassens medborgare och kfm ska styra över ens pengar. Men framförallt vårt dömande sätt att se på oss med skulder. Man betraktas som en brottsling

Ja fast man blir ju aldrig skuldfri. Hoppas få skuldsanering inom 2 år i alla fall så man slipper vara skuldsatt livet ut. Löneutmätning ökar ju skulden

Jo för man i detta dömande land räknas som andea klassens medborgare och kfm ska styra över ens pengar. Men framförallt vårt dömande sätt att se på oss med skulder. Man betraktas som en brottsling
Bry dig inte vad andra tycker, de är inte viktiga, de viktiga är du och din familj. Folk som folk.

Bry dig inte vad andra tycker, de är inte viktiga, de viktiga är du och din familj. Folk som folk.
Jo fast det behöver bli mer respekt för varandra i samhället o det är inte så lätt man arbetar o får man då löneutmätning så vill jag inte ha en madsa viskande o tisslande. Vill ha ett socialt levande liv. Inte behöva vara isolerad hela livet.
Och gillar inte att kfm ska styra över mitt liv.

Jo fast det behöver bli mer respekt för varandra i samhället o det är inte så lätt man arbetar o får man då löneutmätning så vill jag inte ha en madsa viskande o tisslande. Vill ha ett socialt levande liv. Inte behöva vara isolerad hela livet.
Ingen vill det men vad ska man göra om man är tvungen. Det är en av konsekvenser som vi måste ta. Men Cecilia, i början blir det svårt och du måste acceptera det ,med tiden blir det allt lättare och lättare, försök göra det bästa av situationen .När det gäller socialt liv-nu visas det nu vilka som är riktiga vänner och vilka som inte är det.Familjen är viktigast, deras stöd betyder, de andra kan prata och viska vad de vill.

Du över tänker nu säkert nån av dina kollegor som är i liknande sits som dig det kommer inte bli något tisslande det är ju folket på lönekontoret som kommer att veta och inte alla på avdelningen du sitter på.Ditt sociala liv är det du som styr, vill du berätta så gör det om inte förbli diskret ser ingen begränsning alls där.KFM är väl inte orsaken att du har skulder du får helt enkelt bara acceptera och landa i att du satt dig i den sitsen och jobba för att du ska bli av med KFM:s påverkan i ditt liv på sikt.Du klarar det här och vi finns ju som stöd och hejar på dig!

Du över tänker nu säkert nån av dina kollegor som är i liknande sits som dig det kommer inte bli något tisslande det är ju folket på lönekontoret som kommer att veta och inte alla på avdelningen du sitter på.Ditt sociala liv är det du som styr, vill du berätta så gör det om inte förbli diskret ser ingen begränsning alls där.KFM är väl inte orsaken att du har skulder du får helt enkelt bara acceptera och landa i att du satt dig i den sitsen och jobba för att du ska bli av med KFM:s påverkan i ditt liv på sikt.Du klarar det här och vi finns ju som stöd och hejar på dig!
Jag berättade, alla vet -bryr mig absolut inte vad illasinnade människor tycker, det jobbiga var att prata med min dotter och vet att hon älskar mig lika mycket som alltid och dessutom visade det sig vilka jag kan lita på, det finns många faktiskt som är bra och snälla.

Men om jag släpper allt nu i maj ska jag ta bort min jämkning då ? Det är nu i maj det gäller
Hej!
jag har jämkat några månader men skickat in nyss att återgå till det normala igen.för o vara på den säkra sidan, sökt sanering nyligen och inkassokraven börjar trilla in oxå så inom nån månad eller mer så är jag säkert igång med utmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp