Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Nej det vet jag men hoppas få det om 1 el 2 år i alla fall
Ja det kommer att bli bra tillslut du har ju din familj och det har ju blivit till det bättre nu på sikt så du får bara landa i det och acceptera att omständigheterna är som dom är det blir bra vi tror på dig så nu får du börja att tro på det själv!

Ja det kommer att bli bra tillslut du har ju din familj och det har ju blivit till det bättre nu på sikt så du får bara landa i det och acceptera att omständigheterna är som dom är det blir bra vi tror på dig så nu får du börja att tro på det själv!
Jo vill bara inte dö med skulder och ska i alla fall söka skuldsanering o får jag nej söker jag om 6 mån efter avslag o hoppas bli lycklig nån dag
Nu ska jag ta helg

Tack

Ja jag försöker vänja mig att acceptera det. Men känner mig värdelös alla andra är bättre än mig
Skuldsanering kan jag nog inte få än har för nya lån de ska väl vara minst 2 år gamla. Men kan söka det men lär inte få någon men tönkte pröva.
Jag har ingen övertidsersättning i min tjänst så det ger mig inget mer trots att jsg jobbar över mycket.
Varför ska du känna dig värdelös? Förstår verkligen inte.Att ha löneutmätning betyder inte att man slutat betala sina skulder,man gör fortfarande "rätt för sig "bara under andra former. Skuldsanering kommer, du måste vara tålmodig, allt ordnar sig till slut.

Varför ska du känna dig värdelös? Förstår verkligen inte.Att ha löneutmätning betyder inte att man slutat betala sina skulder,man gör fortfarande "rätt för sig "bara under andra former. Skuldsanering kommer, du måste vara tålmodig, allt ordnar sig till slut.
Ja fast man blir ju aldrig skuldfri. Hoppas få skuldsanering inom 2 år i alla fall så man slipper vara skuldsatt livet ut. Löneutmätning ökar ju skulden inte minskar

Måste fråga en sak
Fråga 1 ska man göra detta på samma gång för att fördröja löneutmätning el varför är det viktigt. Här är det en månads väntetid att träffa budget o skuldrådgivare om jag då släpper allt i maj o skickar in en ansökan om skuldsanering i början av juni är det ok ?
Vill gärna göra den med dem så det blir korrekt ifyllt
Nr 2 företaget är inte fackligt anslutet men ska maila facket men kan man som redovisningsekonlm bli uppsagd om man är fast anställd ? De tog intr någon kreditupplysning el bakgrundskontroll i rekryteringsprocessen och jag kunde avtala bort min provanställning vilket innebär att jag blev fast anställd från dag 1. Fråga 4 man har väl rätt att göra vad man vill med sina pengar fram till löneutmätning tickar igång vill ha en rejäl buffert. Tittar verkligen kfm på allt man använt pengarna till bakåt i tiden ?
Jag är nog lite trögfattad därav min fråga
1. Du ska göra det för att du har inget att förlora på att söka när du släpper lånen. Om du blir beviljad så får du inte löneutmätning utan blir skuldfri på 5 år. Det låter okej med Juni såklart. Dessutom om du blir nekad så är det framtida positiv skälighet att du gått på möte hos kommunen för hjälp.

2. Ja, kolla med facket ändå tänker jag. Vågar verkligen inte svara på hur din arbetsgivare reagerar på löneutmätning. Jag vet att hos den absoluta majoriteten av arbetsgivare så får man inte sparken av att ha löneutmätning. Men vågar inte uttala mig i enskilda fall. Har dom inte tagit kreditupplysning eller bakgrundskontroll vid rekrytering så tvivlar jag på att dom bryr sig om du har utmätning eller inte.

4. Jag vet faktiskt inte hur noga dom utreder vad man använt pengar till bakåt i tiden från att man släppt tills utmätning startar. Dom är nog inte jättekänsliga, men man behöver ju inte göra ett uppenbart brott heller. Får ha lite fingertoppkänsla.

Ja fast man blir ju aldrig skuldfri. Hoppas få skuldsanering inom 2 år i alla fall så man slipper vara skuldsatt livet ut. Löneutmätning ökar ju skulden inte minskar
Om det är så att löneutmätning för dig leder till ökad skuld så kommer du ju få skuldsanering beviljad till sist.

1. Du ska göra det för att du har inget att förlora på att söka när du släpper lånen. Om du blir beviljad så får du inte löneutmätning utan blir skuldfri på 5 år. Det låter okej med Juni såklart. Dessutom om du blir nekad så är det framtida positiv skälighet att du gått på möte hos kommunen för hjälp.

2. Ja, kolla med facket ändå tänker jag. Vågar verkligen inte svara på hur din arbetsgivare reagerar på löneutmätning. Jag vet att hos den absoluta majoriteten av arbetsgivare så får man inte sparken av att ha löneutmätning. Men vågar inte uttala mig i enskilda fall. Har dom inte tagit kreditupplysning eller bakgrundskontroll vid rekrytering så tvivlar jag på att dom bryr sig om du har utmätning eller inte.

4. Jag vet faktiskt inte hur noga dom utreder vad man använt pengar till bakåt i tiden från att man släppt tills utmätning startar. Dom är nog inte jättekänsliga, men man behöver ju inte göra ett uppenbart brott heller. Får ha lite fingertoppkänsla.
Tack så mycket

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp