Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Idag är det fyra månader till svar på ansökan. Det man kan fundera på är ju om den tiden räcker i ditt fall, då är det ca 6 månader sen avslag. För någon handläggare kanske det räcker, men någon annan kanske tycker något annat. Svårt.
Ja, det är ju mest det jag är nyfiken på. Finns det någon gräns för när KFM anser att man haft utmätning tillräckligt länge för att det ska vara skäligt att beviljas skuldsanering? Elr är det helt godtyckligt och upp till enskild handläggare att bedöma en sån sak. Om det överhuvudtaget räknas in i en helhetsbedömning.

Har bokat ett möte med en skuldrådgivare för att få deras syn på saken.

I mitt personliga brev, där jag var 100 % öppen kring min situation, beskrev jag min bakgrund och hur skulderna hade uppkommit. Så det var jag som informerade om detta.
Tack, jag investerade tidigare på avanza, men har totalt sätt över ett par år gått plus där så tog aldrig upp det i mitt personliga brev då jag inte anser att det är orsaken som ligger bakom mina problem.
I övrigt så var jag också 100% ärlig med resten.

Vill du sudda ut dina uppgifter med namn, personnummer, adress, stad, kontaktuppgifter osv från ditt personliga brev någon dag så gör jag likadant och så skickar vi ett pm där vi byter brev för att se om vi kan ta lite ider från varann.
Antar du har skrivit vissa saker på ex åtgärder och förebyggande syftet, som inte jag har och vice versa. Finslipa pitchen och hur man säljer in sig själv lite inför eventuell nästa ansökan.

Även om situationerna inte ser lika dan ut så handlar ju ett personligt brev också om att kunna sälja in sig och övertyga handläggaren på KFM till varför man ska bli beviljad skuldsanering.

Tack, jag investerade tidigare på avanza, men har totalt sätt över ett par år gått plus där så tog aldrig upp det i mitt personliga brev då jag inte anser att det är orsaken som ligger bakom mina problem.
I övrigt så var jag också 100% ärlig med resten.

Vill du sudda ut dina uppgifter med namn, personnummer, adress, stad, kontaktuppgifter osv från ditt personliga brev någon dag så gör jag likadant och så skickar vi ett pm där vi byter brev för att se om vi kan ta lite ider från varann.
Antar du har skrivit vissa saker på ex åtgärder och förebyggande syftet, som inte jag har och vice versa. Finslipa pitchen och hur man säljer in sig själv lite inför eventuell nästa ansökan.

Även om situationerna inte ser lika dan ut så handlar ju ett personligt brev också om att kunna sälja in sig och övertyga handläggaren på KFM till varför man ska bli beviljad skuldsanering.
Du har PM :)

Läser dom ens personligt brev!?

När jag gjorde min ansökan så sa min rådgivare att INTE skriva ett brev extra och kasta med då de ändå inte läser det utan vill istället ringa och ta ”tempen” på personen och att det ”egentligen” inte ska påverka.

Läser dom ens personligt brev!?

När jag gjorde min ansökan så sa min rådgivare att INTE skriva ett brev extra och kasta med då de ändå inte läser det utan vill istället ringa och ta ”tempen” på personen och att det ”egentligen” inte ska påverka.
Det ligger en del i det. Det finns ju en anledning att det inte går skicka något personligt brev i etjänsten. En del känner att dom absolut måste göra det ändå, det innebär i princip bara att saker och ting tar lite mer tid.

Det ligger en del i det. Det finns ju en anledning att det inte går skicka något personligt brev i etjänsten. En del känner att dom absolut måste göra det ändå, det innebär i princip bara att saker och ting tar lite mer tid.
Precis!

Tror mer det går så att handläggaren som ringer upp ställer sina standard frågor och om den skuldsatte skulle flika in och säga att det står i brevet så blir det nog bara ”får kika på det efter samtalet då” = gör sin bedömning ändå utifrån de ekonomiska aspekterna och sedan skiter i brevet. Men vad vet jag.

Precis!

Tror mer det går så att handläggaren som ringer upp ställer sina standard frågor och om den skuldsatte skulle flika in och säga att det står i brevet så blir det nog bara ”får kika på det efter samtalet då” = gör sin bedömning ändå utifrån de ekonomiska aspekterna och sedan skiter i brevet. Men vad vet jag.
Inre riktigt så. Ekonomiska aspekten är ju bara ena delen..

Precis!

Min handläggare hade läst det iallafall och ställde några frågor runtdet jag nämnt där

Min handläggare hade läst det iallafall och ställde några frågor runtdet jag nämnt där
Såklart dom läser. Men det finns ju en anledning att man inte tar emot det i tjänsten. Man behöver det inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp