Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

min sambo har skuldsanering och när jag gjorde min ansökan kryssade jag i att sambon söker skuldsanering med. Hans har ju precis blivit klart så undrar om jag får hans handläggare eller om jag får någon helt annan?

Efter många funderingar fram och tillbaka så har jag kommit fram till att skicka in en ny ansökan om skuldsanering. Har fått papper om inkomst nu och inser att jag inte kommer kunna hålla alla betalplaner när löneutmätning kommer igång. Snabbt räknat har jag skulder på runt 1 miljon, mestadels är räntor som tickar. Idagsläget ligger endast 240000 kr hos kfm varav ena skulden är till ARS Enterprise på 200000. Har fått till bra planer med många inkassobolag med avskrivning och fryst ränta osv men tyvärr kommer det ju inte fungerar när löneutmätning startar. Känns så surt då jag kommit långt och hoppades genom förhandlingar kunna bli skuldfri själv.
Sist jag sökte skuldsanering för ca 3 år sedan och då fick jag avslag för tredje gången för att jag INTE hade ett heltidsjobb. Idag jobbar jag heltid så borde rimligtvis få igenom en ansökan men man vet aldrig beroende på vilken handläggare man får!

Då har KFM hört av sig via sms. Fick precis ett missat samtal från ett 010-nummer och en Christel vill nu komma i kontakt med mig. Hur funkar det? Kan man boka en telefontid med handläggaren? Sitter i en halvöppen kontorsmiljö och har ingen direkt lust att öppna mig om mitt ekonomiska haveri för kollegorna...

Senast ändrad:
Då har KFM hört av sig via sms. Fick precis ett missat samtal från ett 010-nummer och en Christel vill nu komma i kontakt med mig. Hur funkar det? Kan man boka en telefontid med handläggaren? Sitter i en halvöppen kontorsmiljö och har ingen direkt lust att öppna mig om mitt ekonomiska haveri för kollegorna...
Bara ringa upp och bestämma något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp