Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Han är ju även polisanmäld av KFM. Tycker det varit kusligt tyst ifrån han. Inte hört/läst om någon annan fått han på halsen längre i sina saneringar.

Fyller på tråden med en fråga som gäller en närstående till mig.
Om man har sanering, beviljad sedan 2 år tillbaka. Man har en betalplan på 0kr under alla dessa 5 år.
Inkomsten kommer av aktivitetsstöd på ca 8400kr/mån efter skatt. Personen i fråga lider av en ovanlig sjukdom och har sökt sjukersättning 4 gånger men fått avslag.
Är sjukskriven på 50 % för att ha aktivitet på 50 % för att få inkomst. Men kommer troligtvis snart behöva söka försörjningsstöd och sjukskriva sig 100 % pga kroppen.

Kan man söka fond till denna person via FVO för ekonomiskt bidrag och är det något som ska omprövas till kronofogden ifall man blir beviljad?

Jag fick förra veckan förslag till betalplan på min inledande skuldsanering. Det tog ca 2 månader att få besked efter inledande. Kan man ropa hej om man är över bron nu eller kan något skita sig fortfarande ?
Tackar högre makter för att inte ARS är inblandad.

Jag fick förra veckan förslag till betalplan på min inledande skuldsanering. Det tog ca 2 månader att få besked efter inledande. Kan man ropa hej om man är över bron nu eller kan något skita sig fortfarande ?

Säker kan man inte vara förrän beslutet kommer. Men det är en bra början. Lycka till

ARS blandar sig inte in från sista dagen innan laga kraft.

ARS blandar sig inte in från sista dagen innan laga kraft.
Men de har ju en månad på sig att komma in med skulden från och med datum för inledande . Finns inte skulderna med i Poit efter en månad så ingår de inte i saneringen .

Men de har ju en månad på sig att komma in med skulden från och med datum för inledande . Finns inte skulderna med i Poit efter en månad så ingår de inte i saneringen .
Nej så funkar det inte.
Fram tills din sanering vunnit laga kraft kan ARS överklaga och lämna in en skuld.

Oh nej! Han har framtill 23:59:59 och överklaga om att han ”missat”

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp