Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Du postade faktiskt din tidslinje i tråden ”Min skuldsanering har vunnit laga kraft!!”

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/min-skuldsanering-har-vunnit-laga-kraft.26846/

Datumen:

Beslut 1: 2024-06
POIT 2: 2024-06
Överklagan: 2024-07
Beslut att återförvisa: 2024-07-19
Förslag/Betalplan 2: 2024-09-21

Beslut 2: 2024-11
POIT 3: 2024-11
Laga Kraft: 2024-12-
Bekräftat Laga Kraft: 2024-12”

Verkar som du säger ha tagit någon vecka från överklagan i Juli till beslut att återförvisa. @p79
Observera att det kan bero på vilken tingsrätt och deras beläggning, kan ta betydligt mycket längre tid innan det hanteras.

Observera att det kan bero på vilken tingsrätt och deras beläggning, kan ta betydligt mycket längre tid innan det hanteras.

Han sysselsätter tingsrätter runt om i hela landet, tror jag plockade ut 40-50 utav hans ärenden ifrån Tingsrätten och det var i princip samma i samtliga fall. Hovrätten något längre.

Tingsrätten jobbar inte enligt principen att man nu lägger detta ärendet sist i kön och tar alla andra domar före utan man jobbar i princip med det så fort dom får in det och då dessa ärendet till 90% återförvisas så hanteras det tämligen omgående.

Förstår dig absolut ! Men helt sjukt att en tjänsteman på kronofogden kan godkänna en sån skuld inte ens finns på 2 miljoner ! Helt sjukt faktiskt ! Hoppas det löser sig för dig !
Grejen är att skulden finns men legat hos kfm och med i min utmätning på ca 200000 i flera år....han anmälde ca 2.2 miljoner när han anmälde skulden efter inledande. Då gick handläggaren på det som va registrerat hos kfm....efter betalplanen kom så skickade hannen "nya" uppgifter om skulden och nån enhet hos kfm bestämde att ändra beloppet. Vilket min handläggare tyckte va helt sjukt egentligen men jag kan ju inte neka skulden för den finns ju så sett...sen kan man ha åsikter om beloppet. Bra om tingsrätten fastställer Skatteverkets begäran så det kanske blir ett stopp på denna idiot. Tyvärr tror jag bara tingsrätten återvisar det till kfm....och dom ska ta beslut igen...

Får man betalningsanmärkning om man ansökt om Skuldsanering men fått avslag?
Någon sa det till mig och jag blev lite förvånad. Är det verkligen rätt?

Får man betalningsanmärkning om man ansökt om Skuldsanering men fått avslag?
Någon sa det till mig och jag blev lite förvånad. Är det verkligen rätt?
Det är fel information.

Man får bara ett avslag. Inga konsekvenser eller anmärkningar på grund av det

Skatteverket tar en kamp mot idioten :)
Fått från tingsrätten nu och läst skatteverkets begäran....kan bara hoppas tingsrätten dömer "rätt" nu. Skatteverket har gjort ett riktigt bra jobb så jag hoppas verkligen detta ger nåt. Synd för mig att det drar ut på tiden för laga kraft på min skuldsanering. Men kan det hjälpa att få rätt mot denna idiot så är det värt det! Dom "dömer" inte mig för att jag godkänt fodringarna då det finns skäl till det typ. Så min skuldsanering är nog skyddad...det är idioten dom vill åt på nåt sätt.

Fått från tingsrätten nu och läst skatteverkets begäran....kan bara hoppas tingsrätten dömer "rätt" nu. Skatteverket har gjort ett riktigt bra jobb så jag hoppas verkligen detta ger nåt. Synd för mig att det drar ut på tiden för laga kraft på min skuldsanering. Men kan det hjälpa att få rätt mot denna idiot så är det värt det! Dom "dömer" inte mig för att jag godkänt fodringarna då det finns skäl till det typ. Så min skuldsanering är nog skyddad...det är idioten dom vill åt på nåt sätt.
Fint att du känner så…att i förlängningen kan det förhoppningsvis hjälpa andra eller ännu bättre, få bort ”idioten” en gång för alla…
…och du, även om inte saneringen har ”vunnit laga kraft”, så räknas ju allt från dagen du fick inledande…men det visste du nog redan ;)
Så håll ut :)

Vem?

Skuldsanering räknas ju ifrån inledande så hävs ju inte utan bör väl rimligen vara korrigera beloppen så det stämmer på slutet.
Fint att du känner så…att i förlängningen kan det förhoppningsvis hjälpa andra eller ännu bättre, få bort ”idioten” en gång för alla…
…och du, även om inte saneringen har ”vunnit laga kraft”, så räknas ju allt från dagen du fick inledande…men det visste du nog redan ;)
adam?

Ja men precis...den gör ju det så ett halvår är redan avklarat :) Jag hoppas bara det kommer nåt bra av det. Men skönt om nån tar upp kampen mot idioten!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp