- Meddelanden
- 10 135
- Mottagna reaktioner
- 6 668
- Poäng
- 4 477
Ja, tyvärr så kan det överklagas fram till tre veckor efter laga kraft.Okej då har jag uppfattat det hela fel .
Ja, tyvärr så kan det överklagas fram till tre veckor efter laga kraft.Okej då har jag uppfattat det hela fel .
Efter laga kraft? Är väl tre veckor från beslutad skuldsanering sen blir det laga kraft. Menar du att det under de tre veckorna efter det också kan komma in överklagan?Ja, tyvärr så kan det överklagas fram till tre veckor efter laga kraft.
Det stämmer det du säger. Var nog så hen menade.Efter laga kraft? Är väl tre veckor från beslutad skuldsanering sen blir det laga kraft. Menar du att det under de tre veckorna efter det också kan komma in överklagan?
Nej det stämmer det du säger. Har den vunnit laga kraft så har den.Efter laga kraft? Är väl tre veckor från beslutad skuldsanering sen blir det laga kraft. Menar du att det under de tre veckorna efter det också kan komma in överklagan?
Efter beslut tar det tre veckor innan det vinner laga kraft menar jag.Efter laga kraft? Är väl tre veckor från beslutad skuldsanering sen blir det laga kraft. Menar du att det under de tre veckorna efter det också kan komma in överklagan?
Så nollplan resten av skuldsaneringen?Fick beslut på min omprövning idag..
Ganska paff ännu!
Behöver inte betala något mer..
Trodde att jag skulle få lägre kostnad, men då förra betalplanen ökade och de sista året skulle jag betala flera tusen mer i månaden så trodde jag att de bara skulle minska med kanske 5-600.
Men icke. Inga mer betalningar för mig. Känns otroligt konstigt, nästan så jag letar efter om jag gjort något fel?

Ja får han ett inledande får han inte betala något på skulderna och ger det då i slutändan avslag så är utmätning/löneutmätning det troliga då man hamnar så pass långt efter med betalningarna.Hej!
Frågar åt en kompis, han vill skicka iväg en ansökan om skuldsanering, han har inte släppt något än, hans skuld är ca 600k lånat ensam, inget gemensamt med sin fru alltså. Huset och bilen står på hans fru. Frågan är om han får inledande måste han väl släppa allt isåfall och vi säger att han får avslag efter inledandet, kan det skada honom eller förlorar han på något sätt under den tiden mellan inledande och avslaget? Alltså utmätning och sånt?
Plus anmärkning, tack för svaretJa får han ett inledande får han inte betala något på skulderna och ger det då i slutändan avslag så är utmätning/löneutmätning det troliga då man hamnar så pass långt efter med betalningarna.