Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Inte en aning, men antar att den börjar om med 3 nya v och sen överklagas kl 23:59:58
Och så rullar det på.

Det är hans modus operandus.

Det finns ju en lösning på problematiken och det är att TR i samband med hans första överklagan tar ställning till fordrans legitimitet. Dom får ju ändå göra det förr eller senare.

Lika bra att sätta ner foten direkt istället för att återförvisa 15 gånger.

Jag fick avslag på min ansökan pga boendekostnad bla.
När jag sen gick igenom mitt avslag med skuld och budget rådgivaren så har jag inte tagit upp det faktum att jag har försökt flytta mitt bolån osv.
Saker som kunde vägt över till min fördel men som jag inte hade en tanke på att ta upp under samtalets gång då det inte kom någon fråga på ämnet och handläggaren styrde samtalet helt och hållet.

Nu har jag istället lagt upp en plan med rådgivaren, och tanken är att hon ska medverka när nästa ansökan tas upp.

Jag fick avslag på min ansökan pga boendekostnad bla.
När jag sen gick igenom mitt avslag med skuld och budget rådgivaren så har jag inte tagit upp det faktum att jag har försökt flytta mitt bolån osv.
Saker som kunde vägt över till min fördel men som jag inte hade en tanke på att ta upp under samtalets gång då det inte kom någon fråga på ämnet och handläggaren styrde samtalet helt och hållet.

Nu har jag istället lagt upp en plan med rådgivaren, och tanken är att hon ska medverka när nästa ansökan tas upp.
Har svårt att tro att det i slutändan var det du föll på.
Så du fick ingen fråga alls på vad du gjort för att förbättra din situation? Nu skickade jag in ansökan i vanlig pappersform och där fanns åtminstone en punkt gällande just detta. Samt att det togs upp under samtalets gång. Låter snarare som det är något annat du i såna fall "åkt på". Förbättra ens chanser och att försöka förhandla räntor etc förväntar dem sig nog innan man kommit så långt = )

Hade rådgivare som gick igenom min ansökan, efter jag skrivit ihop den. Var rätt bra bollplank

Har svårt att tro att det i slutändan var det du föll på.
Så du fick ingen fråga alls på vad du gjort för att förbättra din situation? Nu skickade jag in ansökan i vanlig pappersform och där fanns åtminstone en punkt gällande just detta. Samt att det togs upp under samtalets gång. Låter snarare som det är något annat du i såna fall "åkt på". Förbättra ens chanser och att försöka förhandla räntor etc förväntar dem sig nog innan man kommit så långt = )

Hade rådgivare som gick igenom min ansökan, efter jag skrivit ihop den. Var rätt bra bollplank

Så vad var det då jag föll på?
Jag har beslutet framför mig. Och det är just min boendekostnad och vad jag gjort för att minska denna som tas upp.
Men för all del, vad var det jag föll på?

Så vad var det då jag föll på?
Jag har beslutet framför mig. Och det är just min boendekostnad och vad jag gjort för att minska denna som tas upp.
Men för all del, vad var det jag föll på?
Men då lär du ju ha fått fråga angående detta också under samtalets gång där de anser att det du gjort inte räcker till?

Sen skrev du "boendekostnad bl.a." vilket iaf i mina öron får det att låta som det även fanns nåt mer. Men nu verkar det som det endast var boendekostnaden.

Om du nu har svårt att ha en röd tråd i sammanhanget på ett forum, där du antagligen inte ens tar upp allt, så kanske det finns mer där bakom : )

Ta ett djupt andetag ; ) Klarar du inte att få "jobbiga" frågor här = )

Det är hans modus operandus.

Det finns ju en lösning på problematiken och det är att TR i samband med hans första överklagan tar ställning till fordrans legitimitet. Dom får ju ändå göra det förr eller senare.

Lika bra att sätta ner foten direkt istället för att återförvisa 15 gånger.
Hur har din situation gått. ? Han hade väl bara oktober ut med påminnelse?

Hur har din situation gått. ? Han hade väl bara oktober ut med påminnelse?

Påminnelsen har gått ut till dom 4 borgenärerna. Han är en utav dom. Sedan räknas dom som delgivna 14 dagar efter den påminnelsen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp