Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Påminnelsen har gått ut till dom 4 borgenärerna. Han är en utav dom. Sedan räknas dom som delgivna 14 dagar efter den påminnelsen.
Man kan ju hoppas det är 100-tals brev som går ut samtidigt så att ditt missas och slinker igenom.

håller annars tummarna för dig så att du kan få komma igång på riktigt snart.

Va långdraget det blev för dig terry , hoppas verkligen det blir klart för dig snart! Olidlig väntan!!

Ja jag skickade in min ansökan i september 2023...
Har jag otur och han (eller någon annan) överklagar igen så kanske vi börjar närma oss 2026 innan laga kraft.

Tycker inte det är okej att människor ska behöva vara i limbo så länge.

Idag kan du begå ett grovt brott, sitta i fängelse 2-3 år och sedan är allt förbi och över liksom. Här ska hela livet vara "på paus" eller leva i ovisshet utan att komma vidare :/

Ja jag skickade in min ansökan i september 2023...
Har jag otur och han (eller någon annan) överklagar igen så kanske vi börjar närma oss 2026 innan laga kraft.

Tycker inte det är okej att människor ska behöva vara i limbo så länge.

Idag kan du begå ett grovt brott, sitta i fängelse 2-3 år och sedan är allt förbi och över liksom. Här ska hela livet vara "på paus" eller leva i ovisshet utan att komma vidare :/
Finns det någon som vet vad som händer om han fortsätter överklaga och det går 5 år med inledande?

Finns det någon som vet vad som händer om han fortsätter överklaga och det går 5 år med inledande?

Jag vet faktiskt inte, i praktiken kan det hända för jag har hämtat ut många domar där han varit involverad där han överklagat åtminstone tre gånger. Skulle han överklaga totalt fem gånger är du ju inte långt ifrån det scenariot som du skriver.
Vill minnas jag frågade @Lasseman om det men tror inte han heller visste.

Problemet är ju också att han överklagar på olika grund, som i mitt fall överklagade han för att han inte var med första gången. Nu kan han överklaga att jag överhuvudtaget ska ha skuldsanering nästa gång kan han överklaga något annat. Så i teorin är det inte omöjligt.

Jag vet faktiskt inte, i praktiken kan det hända för jag har hämtat ut många domar där han varit involverad där han överklagat åtminstone tre gånger. Skulle han överklaga totalt fem gånger är du ju inte långt ifrån det scenariot som du skriver.
Vill minnas jag frågade @Lasseman om det men tror inte han heller visste.

Problemet är ju också att han överklagar på olika grund, som i mitt fall överklagade han för att han inte var med första gången. Nu kan han överklaga att jag överhuvudtaget ska ha skuldsanering nästa gång kan han överklaga något annat. Så i teorin är det inte omöjligt.
Hemskt.
Har du haft något med personen eller hans bolag att göra överhuvudtaget?
Eller hittar han bara på för att förstöra alla människors liv?

Hemskt.
Har du haft något med personen eller hans bolag att göra överhuvudtaget?
Eller hittar han bara på för att förstöra alla människors liv?

Jag har lånat 1000 kronor.
Betalade tillbaka 35.000 till honom via löneutmätning och dylikt 2015 (?) osäker på år,
Men han fick alltså 35 000 för en lånad tusenlapp.

Tyvärr är systemet inte utformat på ett sätt att det hade lönat sig ta kampen även om jag ville.

Jag har lånat 1000 kronor.
Betalade tillbaka 35.000 till honom via löneutmätning och dylikt 2015 (?) osäker på år,
Men han fick alltså 35 000 för en lånad tusenlapp.

Tyvärr är systemet inte utformat på ett sätt att det hade lönat sig ta kampen även om jag ville.
Sjukt.

Jag har massvis med skulder. Men ingen till honom. Så jag kanske slipper dina bekymmer när jag väl får inledande på skuldsanering.

Sjukt.

Jag har massvis med skulder. Men ingen till honom. Så jag kanske slipper dina bekymmer när jag väl får inledande på skuldsanering.

Jag visste inte ens att jag hade en skuld till honom, rättare sagt. Jag hade inte det. Han dök upp ändå.
Hans skuld var slutbetald...där skon klämmer för mig :/

Sjukt.

Har du ansökt hos honom räcker det. Isåfall slår bedragaren till när du får inledande.

Exakt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp