Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Har du ansökt hos honom räcker det. Isåfall slår bedragaren till när du får inledande.
Aldrig varit i kontakt med honom vad jag vet. Känner inte igen företagsnamn eller liknande.

Jag vet faktiskt inte, i praktiken kan det hända för jag har hämtat ut många domar där han varit involverad där han överklagat åtminstone tre gånger. Skulle han överklaga totalt fem gånger är du ju inte långt ifrån det scenariot som du skriver.
Vill minnas jag frågade @Lasseman om det men tror inte han heller visste.

Problemet är ju också att han överklagar på olika grund, som i mitt fall överklagade han för att han inte var med första gången. Nu kan han överklaga att jag överhuvudtaget ska ha skuldsanering nästa gång kan han överklaga något annat. Så i teorin är det inte omöjligt.

Jag svarade väl typ att det skulle bli intressant juridik i vad som gäller om man inte hunnit få laga kraft innan 5 år tagit slut.

Nu har idioten skickat in nytt belopp i ärendet där kfm inte godkände hans belopp på ca 2 miljoner....från att ha varit ca 200000 har han nu sett till att kfm ändrat beloppet till ca 2,5 miljoner....helt jävla otroligt att han kan fortsätta! Handläggaren tyckte jag skulle försöka få fram underlaget för skulden för att jag skulle kunna bestämma om jag vill godkänna eller bråka med honom i tingsrätten och när det är avklarat skicka in en ny ansökan om skuldsanering....tyvärr är ju inte valet så svårt. Synd bara att han ska få så stor del och dom andra betydligt mindre.
Visst godkände du skulden till honom @Terry_ ?

Nu har idioten skickat in nytt belopp i ärendet där kfm inte godkände hans belopp på ca 2 miljoner....från att ha varit ca 200000 har han nu sett till att kfm ändrat beloppet till ca 2,5 miljoner....helt jävla otroligt att han kan fortsätta! Handläggaren tyckte jag skulle försöka få fram underlaget för skulden för att jag skulle kunna bestämma om jag vill godkänna eller bråka med honom i tingsrätten och när det är avklarat skicka in en ny ansökan om skuldsanering....tyvärr är ju inte valet så svårt. Synd bara att han ska få så stor del och dom andra betydligt mindre.
Tvister verkar vara något som direkt ger avslag pga skälighet.
Det är väl förmodligen därför så många bara godkänner hans skit? För att slippa. Men det gör man ju inte för han fortsätter ju att bråka även efter att han fått med sin skuld.

Dra det till tingsrätten kanske är smidigast om man kan motbevisa hans krav. Då kan man väl hänvisa dit när han överklagar nästa skuldsanering?

Tvister verkar vara något som direkt ger avslag pga skälighet.
Det är väl förmodligen därför så många bara godkänner hans skit? För att slippa. Men det gör man ju inte för han fortsätter ju att bråka även efter att han fått med sin skuld.

Dra det till tingsrätten kanske är smidigast om man kan motbevisa hans krav. Då kan man väl hänvisa dit när han överklagar nästa skuldsanering?
Ja egentligen skulle man det men har jag väntat 10 år på att komma så här långt med att ens få inledande och chans till beslut om skuldsanering så tänker jag inte riskera det. Nån som inte har lika mycket att riskera kanske nån dag orkar bråka med honom....jag är inte den tyvärr även om jag önskade det. Vet ju att jag haft skulder till honom så där är det ju inte fel....är ju mest summan som är skrämmande, men med hans ränta å avgifter är det kanske rätt. Men ska hur som försöka få fram underlag för delgivningen å se.

Nån som varit med om att ett ärende är blockerat hos kfm?
Ringde nu för att försöka få fram uppgifter om ärendet till ARS och hon i kundtjänst kom inte åt det för ärendet är blockerat? Ser på mina sidor att jag har en skuld att betala med samma målnummer som det tidigare men med nytt belopp som han skickat in...

Det våra sopor till myndigheter måste förstå är att det här endast kan stoppas från deras sida. Att låta varje drabbad människa fajtas på egen hand är så jävla idiotiskt. Speciellt när systemet inte ens tillåter det...

Bara att ändra med 500k är ju en varningssignal. Sen att godkänna in en skuld på 2,5milli kommer antagligen ta hus i helvete på de andra ärliga.

Bara att ändra med 500k är ju en varningssignal. Sen att godkänna in en skuld på 2,5milli kommer antagligen ta hus i helvete på de andra ärliga.
Det är väl iofs bra om andra borgenärer får upp ögonen för hans "affärer". Om dem också börjar göra liv i luckan kanske det blir till en ändring.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp