Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Om han Överklagar ett preskriberad skuld. Bör ju avslås direkt med hänvisning till att den gått ur tiden.

Avslås utav vem? Kronofogden fattar ju ett beslut som kan vara till din fördel. Men han överklagar det till Tingsrätten.

Jo men om ”skulden” är enligt de 10år preskriberad så går det ej att överklaga eftersom skulden är död. Iaf enligt Lawline.
Avslås utav vem? Kronofogden fattar ju ett beslut som kan vara till din fördel. Men han överklagar det till Tingsrätten.

Tinget får ju veta att skulden är preskriberad så bör de avslå alla försök att överklaga för han. Den existerar ej längre då enligt lag.

Det är det som du inte gör. För hade han inte kommit med nu så hade han överklagat igen, precis som han gjorde första gången. Han gör nämligen samma sak varenda gång.
Jag orkade inte med det här limbot i 3-4 år. Mår inte bra utav det.
Jag förstår dig till 100 %.

Jag förstår dig till 100 %.
Ja herregud. Det är ju ditt val. Men är den preskriberad så funkar inte överklagan och han blir utan. Måste testa det först. Annars går vi åt ett annat håll.

vi är även 10pers som fundera på att vaka utanför i skift från hans adress.

Ja herregud. Det är ju ditt val. Men är den preskriberad så funkar inte överklagan och han blir utan. Måste testa det först. Annars går vi åt ett annat håll.

Du tycks inte förstå var folk skriver.

Min skuld var ifrån 2012 - OCH dessutom betald.

Men om han inte kommer med i betalplanen så kan 1: Skulden anses var tvistlig och då kan du istället få avslag på din Skuldsanering eller 2: du säger att skulden är preskiberad, KFM ger dig rätt, du får ett nytt beslut. Han kommer överklaga detta också.

Jag har läst cirka 50 domar(!) där han är involverad. Du kan inte göra det smärtfritt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp