Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Hej!
Vad är värsta som kan hända om man omprövar? Har skuldsanering och min sambo hittar inget jobb, han har försökt i 4 månader nu men hittar inget. Tänkte skicka iväg en omprövning för att betala mindre till saneringen men är orolig ifall de drar beslutet om skuldsanering pga mindre betalplan. Vad är det värsta som kan hända?

Att dom bokar omprövningen. Annars är det troliga att man får ändras betalplan eller betalplanen borttagen

Är 650k i lån och ålder på 25 år någonting de skulle godkänna skusan för? Förutsatt att allt annat är OK, dvs brytpunkter, inga lån på ett bra tag, inget spelande osv.

Om du inte tagit ett lån på ett bra tag, då måste du skuldsatt dig o ett väldigt högt tempo under ett par års tid?

Skickade in en ansökan 7 oktober.
Har stått under löneutmätning i 3år, då med en total skuld på över 550.000.
Dom har dragit 12.800 varje månad för min del.
Har just nu 470.000kr i skuld hos KFM.

Min totala skuld idag är ca 520.000kr.
Vissa inkasso bolag släpper inte skulderna till fogden pga att dom är relativt låga och dom menar på att "inget kommer betalas på dom" av någon konstig anledning?
Har förhandlat med alla inkasso bolag jag har och lyckats få fryst ränta på endel. Men då det är många olika skulder så hjälper det inte mig så mycket.
Även skattejämkat för att kunna betala in extra varje månad, rikta dom pengarna på dom mindre skulderna.
Räntan tickar på så det är +- ett bra tag innan man ser att skulderna går neråt föratt sen hamna på +- igen ett tag osv.

Förhoppningen är att få igenom en skuldsanering så att man är fri efter 5år!
Så bara vänta nu och hoppas på det bästa.

Dock en skattesmäll som kan ställa till det nu på 15.000. I bästa fall hinner jag få undan den i närtid men risken är att den hinner trilla in under löneutmätningen.

Så vi får väl se.

Att dom bokar omprövningen. Annars är det troliga att man får ändras betalplan eller betalplanen borttagen
Det är det jag orolig för, jag vet att jag jag kommer betala 0 kr om jag omprövar och då blir borgenärer sura och trycker på kfm för att häva skuldsaneringen.

Det är det jag orolig för, jag vet att jag jag kommer betala 0 kr om jag omprövar och då blir borgenärer sura och trycker på kfm för att häva skuldsaneringen.

Det kommer bli värre om du drar på dig mer skulder eller inte kan betala det avtalade på saneringen. En omprövning är den rätta vägen att gå skulle jag säga.

Det kommer bli värre om du drar på dig mer skulder eller inte kan betala det avtalade på saneringen. En omprövning är den rätta vägen att gå skulle jag säga.
Jo jag vill ompröva men undrar om borgenärerna kan påverka beslutet eller är det bara att gilla läget för att KFM är det som bestämmer oavsett?

Jo jag vill ompröva men undrar om borgenärerna kan påverka beslutet eller är det bara att gilla läget för att KFM är det som bestämmer oavsett?
Jag har ingen aning om borgenärer får yttra sig när du begär omprövning själv.

Dock så har jag svårt att se att det skulle bli en avbruten sanering pga minskat betalningsutrymme som du inte kan rå för.

Räntorna kan säkert göra dig kvalificerad för just den biten att ”du inte kan betala tillbaka på överskådlig tid” men enbart det räcker inte för att bli kvalificerad för sanering.
Du skall ha gjort allt du kan för att lösa sin situation tex. Äger du bil? Äger du ditt boende? Jobbar du heltid? Har du försökt förhandla med långivarna?
Får du det att gå runt idag eller behöver du täcka upp med nya lån varje månad?
Jobbar heltid, förstahandskontrakt, äger inga tillgångar som bil eller annat. Det sålde jag för några år sedan för att kunna överleva. Försökt förhandla så gått det går men får hårda nej från alla långivare. Går inte runt alls, går back 5-6k varje månad.

Uppdatering.

21 utav 25 borgenärer är delgivna hos mig.

En utav dom som inte skrivit på delgivning är *trumvirvel* C Information...ARS alltså.

Helt jävla otroligt alltså.

Blir inte alls förvånad om han skiter i att anmäla sin skuld nu också - hamnar utanför betalplanen igen - överklagar igen.

Tar ju för fan aldrig slut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp