Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Aha, så de har blivit utredda och man har inte hittat tillräckligt utrymme för löneutmätning då? Men skulle ha haft löneutmätning om de hade tillräckligt i lön?
Sannolikt.
Tyvärr har man inbillat sig här att ha skulder hos kfm är samma som att ha löneutmätning
Jag påtalar ibland att det är fel men det brukar inte bita och gör nog inte det denna gång heller.

Hej!
Vad är värsta som kan hända om man omprövar? Har skuldsanering och min sambo hittar inget jobb, han har försökt i 4 månader nu men hittar inget. Tänkte skicka iväg en omprövning för att betala mindre till saneringen men är orolig ifall de drar beslutet om skuldsanering pga mindre betalplan. Vad är det värsta som kan hända?

Hej!
Vad är värsta som kan hända om man omprövar? Har skuldsanering och min sambo hittar inget jobb, han har försökt i 4 månader nu men hittar inget. Tänkte skicka iväg en omprövning för att betala mindre till saneringen men är orolig ifall de drar beslutet om skuldsanering pga mindre betalplan. Vad är det värsta som kan hända?
Värsta och värsta, men avslag på omprövningen är väl det värsta isf.
Jag har svårt att se hur skuldsaneringen skulle hävas av den anledningen.

Tänkte mest på borgenärer om de klagar på mindre betalt. Men det hävas aldrig menar du eller?

Ditt betalutrymme har minskat pga din sambos minskade inkomst. Du borde få ett lägre månadsbelopp att betala. (Det värsta som kan hända är att du inte får ett lägre månadsbelopp att betala.) Om du omprövar själv hävs inte skuldsaneringen. Om du däremot inte betalar och inte omprövar kan borgenärerna begära att din skuldsanering ska upphävas (för att du inte har följt betalplanen).

Ditt betalutrymme har minskat pga din sambos minskade inkomst. Du borde få ett lägre månadsbelopp att betala. (Det värsta som kan hända är att du inte får ett lägre månadsbelopp att betala.) Om du omprövar själv hävs inte skuldsaneringen. Om du däremot inte betalar och inte omprövar kan borgenärerna begära att din skuldsanering ska upphävas (för att du inte har följt betalplanen).
Enig med dig, därav mitt svar :tummen:.

Tack för infon

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp