Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Är 650k i lån och ålder på 25 år någonting de skulle godkänna skusan för? Förutsatt att allt annat är OK, dvs brytpunkter, inga lån på ett bra tag, inget spelande osv.

Är 650k i lån och ålder på 25 år någonting de skulle godkänna skusan för? Förutsatt att allt annat är OK, dvs brytpunkter, inga lån på ett bra tag, inget spelande osv.
Svårt att säga när man inte vet vad du har för inkomst, familjesituation osv.. Men tveksamt när du är så pass ung. Har läst någonstans att väldigt få personer under 30 blir beviljade skuldsanering.

Svårt att säga när man inte vet vad du har för inkomst, familjesituation osv.. Men tveksamt när du är så pass ung. Har läst någonstans att väldigt få personer under 30 blir beviljade skuldsanering.
25k innan skatt, heltidsanställd. Sambo och förstahandskontrakt. Vet inte om jag vågar släppa allt eller inte.

En kompis till mig fick skusan beviljad, han hade som du ca 640-680 i skulder, familj. 29år när han blev beviljad. Inkomst på ca 27xxx. Han hade löneutmätning innan men summan sjönk aldrig pga alla räntor.

Hur mycket skulle du få betala per månad i en löneutmätning?
Om min sambo inte lämnar mig efter att jag berättat allt och vi fortsätter betala 50/50 så hade en löneutmätning dragit drygt 9k per månad.

En kompis till mig fick skusan beviljad, han hade som du ca 640-680 i skulder, familj. 29år när han blev beviljad. Inkomst på ca 27xxx. Han hade löneutmätning innan men summan sjönk aldrig pga alla räntor.
Låter som mitt case, jag har dock inga barn. Min snittränta är på 20% och uppåt..

Sambon var 29 år ! Och 720k i skulder ! Relativt låg inkomst på 21k före skatt !

Om min sambo inte lämnar mig efter att jag berättat allt och vi fortsätter betala 50/50 så hade en löneutmätning dragit drygt 9k per månad.

Låter som mitt case, jag har dock inga barn. Min snittränta är på 20% och uppåt..
Har ju inte med att göra hur ni delar, utan hur mycket du tjänar i förhållande till sambon.

Om du har 20% i ränta på allt kommer ju inte skulderna att sjunka överhuvudtaget.

Har ju inte med att göra hur ni delar, utan hur mycket du tjänar i förhållande till sambon.

Om du har 20% i ränta på allt kommer ju inte skulderna att sjunka överhuvudtaget.
Frågan är om räntorna gör mig insolvent och kvalificerad för skusan.. vet inte hur jag ska göra

Frågan är om räntorna gör mig insolvent och kvalificerad för skusan.. vet inte hur jag ska göra
Räntorna kan säkert göra dig kvalificerad för just den biten att ”du inte kan betala tillbaka på överskådlig tid” men enbart det räcker inte för att bli kvalificerad för sanering.
Du skall ha gjort allt du kan för att lösa sin situation tex. Äger du bil? Äger du ditt boende? Jobbar du heltid? Har du försökt förhandla med långivarna?
Får du det att gå runt idag eller behöver du täcka upp med nya lån varje månad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp